Narsissisten Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Min logikk for å ikke tro er at basert på min egen etikk kan jeg ikke tro på en gud som satte meg i en sekulær familie, oppdro meg uten religiøse innflytelser, satte meg så ut i verden blant flere tusen religioner, og forventer at jeg skal finne tilbake til han med ultimatumet alt eller ingenting på skuldrene mine. Politikken til denne 'alt-elskende' og 'alt-vitende' guden strider mot seg selv. Hva med dere? Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Min logikk: Det er ingenting som tilsier at det finnes en gud. Det finnes dermed ingen grunn til å tro på noen gud. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Jo, dette er jo sant, men så er jo religiøse debatanter forholdsvis slue - mangel på bevis holder ikke - du nesten nevne metafysikken og ta for deg rettferden av universets eksistens o.l Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Guder blir bare mer og mer ulogisk for meg etterhvert som årene går... Blir liksom helt ufattelig å tenke på at jeg trodde på dette vissvasset i de tretten første årene av mitt liv... Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jo, dette er jo sant, men så er jo religiøse debatanter forholdsvis slue - mangel på bevis holder ikke - du nesten nevne metafysikken og ta for deg rettferden av universets eksistens o.l Jeg er ikke ute etter å overbevise de religiøse. Jeg er fornøyd med å være sikker selv. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Tråden oppfyller ikke retningslinjene for å poste i denne kategorien og stenges derfor. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg