square Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Heisann, jeg har mistet XP cden som fulgte med pcen min. Er det mulig og få en ny en ? På garantien eller noe? - Takker for svar! Endret 29. mars 2009 av square Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Laste ned og brenne ut windows xp er piratkopiering. Piratkopiering her på dette forumet er noe man ikke skal snakke om. Les retningslinjene! Les nr.8 på retningslinjene. Endret 29. mars 2009 av Pc96 Lenke til kommentar
square Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Laste ned og brenne ut windows xp er piratkopiering.Piratkopiering her på dette forumet er noe man ikke skal snakke om. Les retningslinjene! Les nr.8 på retningslinjene. Snakket ikke om noe piratkopiering her! Men fornøyd med endringen bør du være!!!!!!. Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Laste ned og brenne ut windows xp er piratkopiering.Piratkopiering her på dette forumet er noe man ikke skal snakke om. Les retningslinjene! Les nr.8 på retningslinjene. Eh, er ikke det feil? Er ikke ulovlig å brenne ut et image, så lenge du bruker din ekte og lovlige key. Er der lisensen ligger. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Å brenne ut en cd/plate som koster ca 1000 kroner, er ikke det piratkopiering?? Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er lisensen som koster penger. Er ingen lov som sier at man ikke kan ta backup-image av Windows-platen til eget bruk. Men som sagt, det er lisensen du betaler for, og den ligger i keyen. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Du kan laste ned windows XP cd som er norsk og ikke modifisert mot at du bruker din egen lisens nøkkel Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Viktig at du ikke laster ned versjoner som er slipstreamet, da disse ofte har lisens satt inn fra før ! Litt likt det ColdIce sier, men tenkte jeg skulle nevne det Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ok, da vi jeg beklage at jeg kom med det innlegget da, viss det er slik at det er lov å brenne ut, om man har egen key code. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Man kan vel egentlig spørre seg hvorfor ikke Microsoft bare legger ut image av cd'ene selv.. Like greit at brukerne har en mulighet utenom TPB osv hvis man først mister cd'en. Microsoft får jo pengene sine uansett. Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei Jeg mangler Xp cden og må restarte pcen pga virus, kan noen hjelpe meg?? Er det riktig at man finner lisensen ved å høyre klikke ved Start knappen og sjekke system? Isåfall står det en lisens der og da mangler jeg bare cd eller? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Last ned SIW. Der finner du all info om systemet ditt Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Kjør -> "msinfo32", finner mye der og, men ikke lisensen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Har du kjøpt en PC der XP-lisensen følger med, finner du som regel lisensnøkkelen på en klistrelapp på PCen (feks. på bærbare er denne klistret på under PCen). Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg bygde pcen selv på vgs for 3 år sia ca og der var det en dude som installerte orginal home xp cd. Hva må jeg gjøre, vil ikke kjøpe cd for 700+ altså !!! Jeg finner jo lisensen min ved å høyre klikke på start, der hvor det står hvor mye ram og prossesor man har. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg bygde pcen selv på vgs for 3 år sia ca og der var det en dude som installerte orginal home xp cd. Hva må jeg gjøre, vil ikke kjøpe cd for 700+ altså !!! Jeg finner jo lisensen min ved å høyre klikke på start, der hvor det står hvor mye ram og prossesor man har. Den "lisensen" du finner der kan ikke brukes til å installere Windows. Da må du bruke en lovlig Windows Product Key. Har du ikke råd til Windows, så finnes det jo mange gratis alternativer ... Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Har jo råd, men det finnes jo så mange gratis alternativer å skaffe windows xp på.. ELLER? Er jo piss å bruke nesten 1000,- på en cd som skal få kjerra til å gå igjen. Er det ingen som kan fikse cd her da så gir jeg 200,-? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Du får se deg om etter brukte lisenser. Er jo bare å laste ned en cd, brenne den og smelle inn lisensnøkkelen din. Værre er det ikke. Alle her kan fikse deg en cd, men det å laste ned et image fra nettet for så å selge er vel strengt tatt ulovlig. Jeg tar hvertfall avstand fra slikt. Endret 2. april 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Torrevieja Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Har jo ikke lisensnøkkel ! Bruker bare Ps3 nettlesern her. Kommer ikke på nett på virus pcen. Er det ikke sånn at OEM cd kan jeg ikke bruke en brukt av ? Vga skjerm hardware osv. Haha dette liker jeg ikke ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå