Gå til innhold

CTD - Noen som har svar?

Anbefalte innlegg

Etter at jeg oppgraderte maskinen min så har maskinen begynnt å CTD når jeg spiller spill som Battlefield og Warcraft.. Har aldri skjedd før med de gamle maskinene mine.. Noen som har løsningen før jeg kjøper nå cpu, skjermkort og formaterer den ene partisjonen?

DrSeafood

Amd XP 2100+

Asus A7N8X Deluxe

2* 512 Mb DDR-RAM

Gainward TI-4200 128Mb NV28

2*120 Gb HD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"cumulative trauma disorder"

In information technology, cumulative trauma disorder (CTD) refers to any of several physical problems that can result from improper or excessive use of a computer display or terminal. Other terms for repetitive stress disorders are repetitive stress injury (RSI) and repetitive motion disorder (RMD).  

Perhaps the most well-known CTD is carpal tunnel syndrome. In occupations involving long hours of keyboard use over a period of years, the tissue in the wrist can become chronically inflamed and swollen. In severe cases, scarring occurs. The main nerve leading from the arm into the hand becomes pinched. The result is arthritis-like pain and stiffness in the hand and fingers. If not treated, the condition can progress until keyboard use becomes impossible. Proper hand positioning, and the use of wrist supports, can minimize the risk that a computer user will develop this syndrome.

Jeg tror ikke maskinen kan få CTD, men det du sikkert mener er at den henger seg et lite øyeblikk hvert annen sekund eller no?

Det kan komme av at du bruker lydkort som er integrert på hovedkort.

BTW: "carpal tunnel syndrome", det har jeg. Og kraftig knekking når jeg bøyer håndleddene.

Lenke til kommentar

Jeg bruker de siste driverene ifra nvidia, og har også forsøkt de siste driverene som Gainward har anbefalt.. Holder nå på å formatere harddisken og skal installere XP på nytt.. Grunnen til at jeg poster her er at jeg tror det kan ha med hovedkortet eller RAM`en og gjøre.. Det var etter de vart kjøpt at jeg fikk problemer.. Har også problemer med i innstallere XP nå, den krasjer under oppsettet, skal brenne ut en ny cd og forsøke igjen.. Noen andre som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Har feilsøkt på den i "hele" dag og har funnet ut at jeg tror det er ide-kontrolleren på hovedkortet som er defekt eller feiler på et vis.. :woot: Får ikke installert XP på maskinen da den krasjer under kopiering av filer og/eller på formateringen av harddisken.. Begge plassene er det trafikk fra-til harddisk.. Og siden jeg har forsøkt med flere harddisker og etterpå brukt de samme harddiskene i en annen maskin uten problem så tror jeg det altså er HK`et.. Har flere grunner også men dette er hovedgunnen.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...