uskyldig212 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 meg og en kompis hadde det litt gøy med scuteren hans. ( hannes scuter . eg har ikke lappen engang) vi festa en litten tre hjuls sykkel med tau fra scuteren til ratte på sykkelen. og kjørte litt fram og te bake på en 300m strekning ca 20km . politiet stopa oss og krevde at vi viste personalia ( noe som vi gjorde selvfølgelig). de tok bare med seg førerkorte te vennen min. og sa de ville ringe te oss senere. gått 3 dager nå uten at vi har hørt noe. begyner og lure hva som kan skje . mister han lappen?`. får eg utsetelse på lapppen? blir det en bot?. takker for svar ! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det har vært helg, så dere hører sikkert noe i uka som kommer Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 men hva kan sje !... noen som vet noe? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Tror nok det blir et lite forelegg på ham. Liten tro på at du vil få noe på deg, jeg kan ikke komme på noen hjemmel for å straffe deg i denne situasjonen... Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 vi festa en litten tre hjuls sykkel med tau Stjal dere denne trehjulssykkelen? Eller "lånte" som det kanskje heter i dag. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Blir nok et forelegg på kameraten din, mulig inndragning av førerkortet. Ikke umulig at du kan bli straffet heller. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Blir nok et forelegg på kameraten din, mulig inndragning av førerkortet. Ikke umulig at du kan bli straffet heller. tre hjuls sykkeles var min!. og hva har eg gjort gale? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Du kommer aldri til å finne noen lov mot å taue folk på trehjulssykkel etter scootere, men lovbruddene jeg kan se for meg er: - Kjørt med tilhenger som ikke er godkjent for offentlig vei - Utsette andre trafikanter for potensiell fare - Kjørt tilhenger med kjøretøy som ikke er godkjent for dette. - Du satt i denne tilhengeren, som forverrer saken ytterligere. Jeg regner med at trehjulssykkelen er en "tilhenger" i dette tilfellet fordi du kan frakte ting på den etter et kjøretøy. Og jeg regner med at dette skjedde på offentlig vei. Hva straffen blir aner jeg ikke Endret 30. mars 2009 av khaffner Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Blir nok et forelegg på kameraten din, mulig inndragning av førerkortet. Ikke umulig at du kan bli straffet heller. tre hjuls sykkeles var min!. og hva har eg gjort gale? Du var da med på det du også? Det dere gjorde var jo ikke akkurat lovlig, men hva Politiet velger å gjøre er deres sak. Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Du kommer aldri til å finne noen lov mot å taue folk på trehjulssykkel etter scootere, men lovbruddene jeg kan se for meg er: - Kjørt med tilhenger som ikke er godkjent for offentlig vei - Utsette andre trafikanter for potensiell fare - Kjørt tilhenger med kjøretøy som ikke er godkjent for dette. - Du satt i denne tilhengeren, som forverrer saken ytterligere. Jeg regner med at trehjulssykkelen er en "tilhenger" i dette tilfellet fordi du kan frakte ting på den etter et kjøretøy. Og jeg regner med at dette skjedde på offentlig vei. Hva straffen blir aner jeg ikke det der er jo lov brudd som kameraten min bryter. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Og du var ikke medvirkende? Endret 30. mars 2009 av khaffner Lenke til kommentar
uskyldig212 Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 vis du sier det sån er jo alle medvirkende ... selvfølgelig. eg satt på med trehjulsykkelen som hang bak på scuteren. men det er spør om er . hvilken straff får man !. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Alle? Var det ikke bare dere to da? Hva dere får av straff får dere nok vite etterhvert. Ingen av oss vet hva Politiet vil gjøre med dere. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Vanskelig å vite ka straff dere får, men når du først skal gjøre noe så dumt ( og ekstremt gøy ) er det ikkje lurt å finne ein litt øde vei? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hold oss orientert om hva straffen blir Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Hørt noe nytt om kva straffen blir ? Lenke til kommentar
nygards Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Politiet har vel i følge vegtrafikkloven §33-3 tre uker på seg på å komme med ett svar, i mitt tilfelle fikk jeg svar etter ca to uker. Så du får nok vite straffen din i løpet av denne uken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå