Gå til innhold

Hvordan ville du reagere hvis naboen din var en dyremishandler?.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jada. Flott. Bare true dyreeieren med vold, stjele dyrene for å leke helt. Det vil jo så absolutt styrke saken :roll:

Nei hold dere til det som har blitt sagt tidligere her og anmeld forholdet til politiet samt varsle mattilsynet. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Javel? Hvilke bevis hadde du da hatt dersom mattilsynnet hadde kommet for å sjekke fakta om dyreeieren faktisk mishandlet dyrene? Det at du begår et lovbrudd selv, gir ikke dyret noen bedre sak. For å stjele noen annens eiendom - i dette tilfellet et dyr - er et lovbrudd og han kan faktisk anmelde deg igjen for tyveri.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde anmeldt naboen å antagelig hatt angst for at han skulle rørt mine dyr. Hadde hatt han under oppsyn hele tiden, sikta et kamera dit for ev beviser. Om min anmeldelse ikke gjorde at det kom folk til unnsetning for hans misshandla hund fort hadde jeg tatt en prat med naboen selv og sagt i fra hvor landet ligger.

Meeen hadde han rørt mine dyr da hadde jeg muligens fått dommen sinnsyk i gjerningsøyeblikket.

Dyra mine er en del av familien og jeg beskytter familien min.

Lenke til kommentar

Mener at politi og dyrebeskyttelen er rett instans når det gjelder dyr i privateboliger mener mattilsynet mest jobber mot næringsdrivende. For flere år siden hadde vi en hund som stakk av. Vi lete mye etter henne hun var borte et par dager før hun ble funnet.. hunden hadde revet seg opp på et gjerde. Det var noen andre som fant hunden og leverte henne til politiet som leverte henne på en kennel. Vi ble etter dette anmeldt av dyrebeskyttelsen for dårlig hundehold.

 

Da kom distriktsveterinæren uanmeldt å spurte om han kunne få se hundene. (Vi hadde 2 hunder på det tidspunktet) Han beskrev dem som tillitsfulle, velernærte og fine i pelsen. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd dersom veterinæren hadde funnet ut at hundene var i dårlig hold sannsynligvis hadde de blitt avlivet eller omplassert.

 

Dersom jeg hadde sett et dyr som så ut som ha vært mishandlet ville jeg ha snakket med eierne av dyret først noen ganger er det faktisk en naturlig forklaring for at dyret ser slik ut uten at eierne har gjort så mye galt andre ganger kan faktisk eierne selv se at de ikke klarer med dyret og at omplassering er den beste løsning andre ganger kan faktisk det å ta f.eks hunden med på dressurkurs hjelpe eiern til å takle dyret bedre. Jeg har selv hatt 3 omplasseringshunder som det har gått veldig fint med alle har jeg fått i fra eierne uten å gå igjennom dyrebeskyttelsen det var mennesker som så at de ikke klarte med hundene og jeg har kjempe stor respekt for dem. Det er alt for mange som ikke klarer å se sine egne begrensninger og søke hjelp for dem. Dersom man klarer å være diplomatisk kommer man ofte mye lenger enn med trusler om vold og anmeldelse. Selvfølgelig vis det ikke hjelper bør man selvfølgelig vurdere anmeldelse, men det er usikker på hvor høyt politiet vil prioritere enn slik anmeldelse. Og det fører ofte til forsvarsmekanismer eiern om han blir fratatt hunden kan alltids kjøpe en ny. Det er jo ikke noe registreringskrav i forhold til dyr. Selvfølgelig blir situasjonen enn helt annen dersom han går løs på noen annen sine dyr og da står man også jurdisk mye sterkere.

Lenke til kommentar

Det spørs helt hvilken miss handling det hadde vært men hadde det vært veldig grovt som feks slåing sparking brenne det og slike ting så hadde jeg DREPT personen og sier det ikke på tull ett dyre liv har langt høyere verdi enn slike dyre misshandlere og det kunne jeg gjerne sittet i 5-10 år i fengsel for! og når jeg først drepte misshandleren skulle jeg faen meg torturert han!!!

Lenke til kommentar
Anmeldt han? Er det noe annet å gjøre.....

enig. jeg hadde nok tatt det opp med personen i tillegg.

 

weattube @ tror ikke du hadde gjenomført det, men samme tanker ville gått i hodet på meg. (nå vet jeg på ingen måte hva du er i stand til å gjøre. jeg tror)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Noe som skremmer meg er at det finnes folk som er villige til å skade/drepe et menneske for å beskytte et dyr.

Ja er det så jævlig rart??? det skremmer ikke meg for jeg hadde faen meg drept visst jeg hadde kommet over en slik person! ett dyreliv har somsagt langt høyere verdi enn et menneske liv som misshandlere og ligger på lik linje med mennesker som er i mot sånnt og deg er sånner personer som jeg har lyst til og skade jævla hardt pga att du er så FØKKINGS dom i huet sitt som ikke forstår hvorfor noen personer vil skade/drepe for å beskytte dyr!

Lenke til kommentar
Noe som skremmer meg er at det finnes folk som er villige til å skade/drepe et menneske for å beskytte et dyr.

Helt enig! Synes det er galt med dyremishandling, men uansett så er ett menneskeliv mer verdt en ett dyr uansett hva.

Kan ikke du bare klappe igienn den feite og stygge gommen din??? ett menneskeliv ligger ikke like høyt i verdi i forhold til ett uskyldig lite vesen som en katt/hund! mennesker er søppel og dyr er fantastiske for og si det sånn du har aldri kommet over ett syr som har misshandlet ett menneske men bare hest kuker som plager dyr som sakt jeg dreper dem jeg tenker slik får jeg drept en eller flere syre misshandlere så kan jeg uten problem sitte i 21 år i fengsel!

Lenke til kommentar
Noe som skremmer meg er at det finnes folk som er villige til å skade/drepe et menneske for å beskytte et dyr.

Ja er det så jævlig rart??? det skremmer ikke meg for jeg hadde faen meg drept visst jeg hadde kommet over en slik person! ett dyreliv har somsagt langt høyere verdi enn et menneske liv som misshandlere og ligger på lik linje med mennesker som er i mot sånnt og deg er sånner personer som jeg har lyst til og skade jævla hardt pga att du er så FØKKINGS dom i huet sitt som ikke forstår hvorfor noen personer vil skade/drepe for å beskytte dyr!

det er jo litt sykt i seg selv. jevlig er det, men drap er å ta det ett steg for langt.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Dyrebeskyttelsen er en privat organisjon og har null politimyndighet. Å ringe de for å anmelde dyreplageri er som å ringe Green Peace fordi naboen bruker avgiftsfri diesel.

Politiet og Mattilsynet er de som må bli kontaktet for at noe skal skje. Er egentlig det samme hvem av de du ringer, begge to vil kontakte hverandre for å ta naboen din. Husk at det også er du som har bevisplikt, så ta bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...