Gå til innhold

Nytt BH7. Intet bilde på skjerm. Biper i pc-speker. HJELP!

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nytt hk, BH7.

Satte inn cpuen, en P4 2,4ghz FSB533, (den sitter skikkelig) (har kjølpepasta) og satt på kjøler med kjøleribbe.

Satt på plass 2 minnebrikker, en Twinmos 256mb ddr333 og tilsvarende 512mb brikke.

Satte inn et MSI Geforce4 TI4600 skjermkort.

Satte inn pc-speaker ledning og startknappen.

Startet maskinen, men jeg får ikke bilde på skjermen. Det eneste som kommer er lange "bip", pause, "bip" osv.

Det er strøm på HK (ser det på et lys), og vifter starter.

Brukte tidligere i dag cpu, minnebrikker, skjermkort og strømforsyning, så jeg tviler på at det er noe galt med disse. Hovedkortet ser også ut til å være i orden.

Hva kan være galt? Trenger virkelig hjelp her... :yes:

:cry::cry::(:(:cry: :x :(:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke veldig mye kjølepasta på den, kan det værre årsaken til problemet?noen av pinsene på cpuen var bøyde, men jeg rettet dem opp, skal dette ikke ha noe å si, så lenge den sitter i godt fast. noen annen måte å feilsøke på?

Lenke til kommentar

Hei

Nå vet jeg ikke hvilken bios du har men jeg tror det er en awardbios, og en liten titt på award sine hjemmesider så finner man dette:

"The only AwardBIOS beep code indicates that a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. This beep code consists of a single long beep followed by two short beeps. Any other beeps are probably a RAM (Random Access Memory) problems."

Lenke til kommentar

Pip som repeteres i det uendelige er vanligvis et tegn på at det er noe med RAM'en, men sjekk i manualen til hovedkortet under "BIOS Beep Codes", eller noe i den duren, for å være sikker. Dytt RAM'en ordenlig nedi, RAM må vanligvis dyttes ordentlig ned, bruk gjeren litt kraft :wink: . Ta ut en av RAM' brikkene, sett RAM'en i en annen slot. Hmm... Hva mer kan du teste? Er RAM'en av samme hastighet? (PC333,266,433 osv.)

Håper det er til hjelp!

Lenke til kommentar
noen av pinsene på cpuen var bøyde, men jeg rettet dem opp...

Oyyyyy....hvordan ble de bøyd? :o

Hvis du har bøyd på pinner og håndtert prosessoren uten å være jordet kan den være skadet både av mekanisk påvirkning samt statisk elektrisitet. Uten å være skråsikker tipper jeg du har feilen der.

Lenke til kommentar
Hvis du har bøyd på pinner og håndtert prosessoren uten å være jordet kan den være skadet både av mekanisk påvirkning samt statisk elektrisitet. Uten å være skråsikker tipper jeg du har feilen der.

Godt poeng. Når jeg leste at de var bøyd, tok jeg det som en selvfølge at han hadde vært jordet og brukt pinset når han gjorde det, med selfølgelig er det tvil. :wink:

Lenke til kommentar

Brukte kniv, noe som fungerer glimrende.

Første gang jeg bygde pc så tok jeg ikke opp den "pinnen" ved siden av der du setter inn cpu. Jeg satte cpu på, og satte derretter på kjøleren, og den da ble veldig mange pin's klemt.

Jeg stakk innom butikken og sa at cpuen hadde mange bøyde pins, men han rettet dem opp (med kniv), og så fungerte den glimrende.

Fant ut at det var litt kjølepasta på noen pin's, så jeg skrapte bort det.

Leste så svarene om minnet, og moste det virkelig hardt på plass.

Startet maskinen.

JIPPI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den startet og det kom bilde!!!!

Jeg var litt redd at cpu var ødelagt, så jeg ble veldig lettet da jeg fikk den til å fungere. Vet ikke hva som var feilen, om det var cpu eller ram, men nå fungerer den.

Holder på med å legge inn XP nå.

btw, hvordan setter jeg på agp/pci lock på maskinen?

Så at det går ann å endre multiplier i bios. Trodde ikke det var mulig jeg. Er det slik at jeg kan endre den i bios, men så settes den tilbake til defaults?

Nå skal det klokkes :yes:

Lenke til kommentar

Forskjellige HK kan gi forskjellige temperaturer. Selv med samme CPU og kjølere. Multiplyeren er låst på CPU'en. Dvs. at du kan forandre så mye du vil i BIOS, men CPU'en vil kjøre samme uansett.

Og det er forresten utrolig lite kjølepasta som skal til. Skal bare et supertynnt lag. Akkurat nok til at det kommer oppi de mikroskopiske hullene i metallet på og mellom CPU og kjøler.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn XP flere ganger nå, men jeg får nesten konsekvent blåskjermer, den restarter og diverse andre tullete problemer. Har kun kommet inn i XP et par ganger etter utallige forsøk. Noen ganger har jeg ikke fått lagt inn XP engang før alt klikker.

Lurer litt på om det er harddisken min som sliter da jeg har hatt problemer med den tidligere.

Noen som har idèer om hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...