Euklid Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg skal kjøre rundt i Lofoten uken etter påske. Utover å se på naturen har vi ikke de helt store planene. Noen spesielle steder som er verdt å få med seg? Interessert i både naturen, tettsteder en bør kjøre innom eller hva som helst annet som kan virke interessant. Trenger også overnatting i Lofoten, har tenkt noe i nærheten av Svolvær/Henningsvær etc., da burde det meste være innen behagelig rekkevidde for dagsturer med bil. Om noen skulle ha gode tips om hva man kan finne på når man kjører opp og ned er det også fint. Vi kjører fra Trondheim på vei oppover og til Bergen på returen. På forhånd takk for alle tips! Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Du kan jo dra til bunes stranda. Har aldri vært der i påsken, men familien har et sommerhus der så jeg har vært i Lofoten i hver sommer de siste 7/8 åra. Så hvis det er noe du lurer på i området rundt Reine så kan du bare spørre Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Takk for svar! Utover at vi helt sikkert kommer til å kjøre innom Reine og at jeg har sett bilder fra stedet vet jeg ingenting, noe spesielt vi bør være på utkikk etter? Lokal pub med god stemning, butikk verdt et besøk eller hva som helst annet av interesse? Regner med at mye typiske turistattraksjoner er stengt uten at det gjør så mye, vil egentlig bare finne ut mer om en landsdel jeg knapt har vært i. Lenke til kommentar
Solidsturla Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er en resturant der med ganske god stemning, husker ikke helt hva den heter, men den ligger rett ved statoil der. I tilegg så er jo softis på statoil obligatorisk! Jeg anbefaler som sagt en tur til bunes stranden. Da tar du den lokale hurtigruta, som går til de lokale fjordene, til vindstad eller bunesfjorden(det er samme stedet). Så går dere over til stranda. Dette er en grei dagstur. Ellers så vet jeg ikke helt om hvordan føret er der i påsken. Men det er en del veldig gode ferskvann med mye ørret i rundt omkring der. Pluss at det er en del fine fjell rundt omkring. Helvetstinn er er veldig lett tur med god utsikt. Er ikke helt stø på hvordan ting skrives og nøyaktig hva det heter. Men tror dere skal skjønne det. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Svolvær må du få med deg, kabelvåg har ett par artig steder og gode fiskevann! (har hatt frilufts gård der). Ørsnes og henningsvær må du ta med deg ett kamera til! Kjøre til å i lofoten er vel kanskje noe å tenke på? Ikke mest spennende. Hva med en tur med båt? Utrolig fikse! Ellers artig kjøreforhold! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Takk til begge for videre ideer! Alt sammen skal noteres, håper vi får tid til det meste. Burde egentlig hatt en uke ekstra, men det får bli til en annen gang. Vi hadde i utgangspunktet tenkt til å kjøre til Å, om ikke annet som en del av en rundtur. Ikke verdt det, mreinha? Skal definitivt innom de andre stedene du nevnte. Jeg kommer til å dra med opptil flere kameraer – to 500GB eksterne harddisker og til sammen 32GB med minnekort burde holde til litt knipsing. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Bare å knipse:) Synd der er en 5 år siden vi solgte der oppe, ellers skulle jeg ha gitt deg bilder (analogt den gangen for meg). Vi hadde gård i det som heter ørsnes. (sjekk google, ligger rett utenfor kabelvåg). Både med fjell bak, bukt forran og turterreng ved siden av gården. rorbuene burde du få med deg, anbefaler deg også å gå opp på ett av fjelene i kabelvåg for og se utover. Det er helt utrolig hvor fint det er. du trenger ikke noe klatre utstyr eller noe annet fansy. Eneste som er nå kan vel være litt mye snø? Det er en opplevelse for livet! Vel jeg har kun kjørt båt rundt å i lofoten å det var ikke kjempe spennende det. Ta dere en rafting tur med båt! Skikkelig turist følelse! noe annet dere MÅ se er henningsvær som jeg nevnte over. Er ikke mange byer som denne i verden. Ligger (lå?) restaurant på veien mellom henningsvær og svolvær som dere burde ta turen innom. Ellers er det vel ett artig museum som heter Lofotmuseet, det var utrolig flott sist gang jeg var der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå