Gå til innhold

Piffe opp stil - Noen tips?


Anbefalte innlegg

Heisann forumfolk :)

 

Har ganske enkelt planlagt å fiffe opp stilen min litt nå til våren, og skaffe meg noen kule klær (gjerne litt fargerike).

Har aldri vært spess flink med klær, så stilen min har stort sett bestått av en svart bukse, og en bandskjorte.

 

Vel det er det nå slutt på. Bjarne skal ut å skaffe seg klær!

 

Det jeg lurer på er om noen har noe kunnskap å dele. Enten om de kjenner til noen gode butikker (bor i Oslo), eller om de har noen stylingtips, eller noe annet de føler en klesnoob kan ha nytte av å vite.

 

Edit: Etter oppfordring, info om meg selv:

 

Alder:

17 år

 

Budsjett:

Så lavt som mulig, men er det nødvendig har jeg nok penger.

 

Ønsket stil:

Denne personen vet nok ikke så mye om stil, men ønsker ihvertfall noe som er litt fargerikt og kult da.

 

:cool:

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale:

 

Sten & Strøm

Ferner jacobsen

Bogstadveien (er flere butikker der som er verdt et besøk)

 

Det er kanskje litt dyreste laget hvis du er ute etter lavt budsjett klær. Men vil anbefale at du tar deg en tur å ser om det er noe du liker. Få litt inspirasjon hvis du skjønner ;)

 

For det høres ut som du ikke har noen spesiel smak (svart bukse + band tskjorte). Og regner med at du ikke er ute etter skate/hip pop eller emo stil.

 

Er litt vanskelig å gi deg styling tips ettersom jeg ikke har peiling på hvordan du ser. Men hvite sko er alltid fint, spesielt om sommeren.

Pique skjorter er en klassiker. Veldig fint og elegant.

Bukser er vel ikke så mye å si om. Vanlig jeans funker fremdeles. Evt slim-fit

Lenke til kommentar

Jeg har disse tingene på innkjøpslisten for vår/sommer

 

Chinos i flere farger

1x slimfit jeans

Tynn, mørkeblå trench fra Volt

1x ny hvit skjorte med mansjett

1x hvite plimsolls

1x Oxfords (pensko)

1x hvite converse

1x blå converse

1x svart v-hals

Basic t-skjorter i flere farger(uten trykk)

Og hvis jeg får råd - en weekend bagg i skinn

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Takker for svar.

 

Helt riktig at jeg ikke er ute etter en emo/skate/hiphop stil, heller ute etter noe som er mer elegant kan en vel si.

 

Ser helt normal ut tenker jeg :)

 

hvis du er ute etter noe elegant ville jeg ha tatt en tur innom de butikkene.

 

V-hals genser/ tskjorte er et annet tips. Og når du har funnet noen fine v-hals gensere slår du til med noen fine skjorter ;)

Lenke til kommentar

Zara kan du jo stikke innom, der har de noen godbiter som ofte har en ok pris. Det ligger i Bogstadveien samme med mange andre aktuelle butikker.

 

Chinos er alltid bra å ha, jeg vet det kommmer inn mange nye fargerike Chinos på Volt snart. Om de ikke har kommet alt.

 

Har planer om å kjøpe meg hvite eller blå plimsolls snart. Det er bra sommersko. Ellers er jo Oxfords fint, men kan kanskje bli litt for pyntet?

 

Skjorte og v-hans slår jo ikke feil så lenge man kombinerer riktig.

Cardigans og skjorter er også fint, går mye i det selv.

Når det kommer til skjorter så ville jeg kjøpt slimfit, det sitter mye bedre og ser bedre ut.

De har Eton skjorter på S&S som jeg er glad i.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Jeg bare tok et vilt gjett jeg, kanskje han liker det, kanskje ikke. :)

 

Det er hyggelig at du vil bidra, men jeg anbefaler å lese tråden før du svarer :)

 

 

Helt riktig at jeg ikke er ute etter en emo/skate/hiphop stil, heller ute etter noe som er mer elegant kan en vel si.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...