skisser Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 HEI! Har et problem!Jeg holder på med å lage animasjon i Photoshop. Det jeg ikke får til er å legge bilder som jeg har tatt med digitalcamerae mitt inn som layer. Får bare til å få inn et bilde. Hjeelp Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Kan du ikke bare åpne alle bildene i photoshop, ta tak ilayeren og dra den over til "animasjonsfilen" sånn at du tar manuelt tak i alle bildene og drar dem på plass? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det er fleire måtar: 1) File --> Scripts --> Load files into stack. Det opner dei valgte filene som lag. (Kun i nyare versjonar av PS.) 2) File --> Place. Plasserer den valgte fila som eit Smart object i det aktive dokumentet. 3) Opne bilete nummer 2 og bruk flytteverktøyet (Move tool, hurtigtast V) til å dra laget frå det eine biletet til det andre. 4) Kopier og lim inn. (Ctrl + A fulgt av Ctrl + C. Gå over til det andre biletet, og trykk Ctrl + V). Lenke til kommentar
skisser Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 hmm..tror ikke dere helt skjønte hva jeg mente.. altså for å lage animasjon i photoshop, må man ikke lage flere layer også spille disse av for å få en animasjon?eller må det gjøres på andre måter?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jo, men du spurde om korleis ein fekk fleire bilete inn i same dokument som ulike lag, og eg svarte deretter. Angåande spørsmålet du sendte PM om: 1. Layer --> New adjustment layer --> Black and white. 2. Bruk penselverktøyet (brush tool) og mal med svart på det du vil ha i farge. Eit par ulike metodar er òg forklart i denne videoen. (Kan spelast av i t.d. VLC og SMPlayer.) Lenke til kommentar
skisser Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 ok fikk det til nå!Takk skal du ha for alle svar!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå