kenguru Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har behov for en gigabit switch med 8 porter som skal stå i stuen og derfor må være lydløs. Har du forslag til en bra switch inntil kr 1.500,-? Skal brukes til å streame film og musikk i tillegg til å knytte sammen enheter i nettverket (bredbånd, trådløs router, lagringsserver, NAS, mac mini, playstation 3, bærbar pc, TV). Den må derfor tåle stor belastning. Fra før har jeg en D-Link gigabit switch (DGS-1024D), men selv om denne fungerer veldig bra, så bråker viftene plagsomt mye. Denne skal forresten også selges... Lenke til kommentar
lain Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Jeg har god erfaring med netgear. De har blant annet denne som er billig og grei. Nå skal det sies at jeg hovedsaklig har med de større modellene å gjøre, men til den prisen, er det verdt å prøve kanskje. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315249 Edit: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338188 Denne kan evt være noe bedre til din bruk. Endret 29. mars 2009 av lain Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Flott! Takk for anbefalinger, men er de lydløse? Har som nevnt problemer med viftestøy fra den jeg allerede har. Lenke til kommentar
lain Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 GS108T (vifteløs) Viftestøy vil du ikke få, bare greit å unngå at den blir helt lukket inne. Så den ikke blir for varm. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg liker CNet sin 8-porter. Helt lydløs. Lenke til kommentar
kenguru Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Takk for gode forslag! Jeg har nå nappet ut viften på switchen jeg allerede har (D-Link Gigabit Switch DGS-1024D) og selv om den er litt varmere nå, ser det ut til å gå greit Kan vel kanskje få tak i en tilnærmet lydløs vifte til den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå