1993 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 det er sikkert 1000 andre tråder om akkurat det samme, men jeg orker ikke å lete for å finne en hvor det står enkelt forklart hva man bør spise. Så derfor er det veldig fint hvis noen kan gi noen enkle tips over mat man skal spise etter trening. Det gjelder bare vanlig mat, ikke kosttilskudd og slikt. Jeg trener fotball og styrke, men det er vel ikke så veldig mye forskjell på hva man skal få i seg. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 det er sikkert 1000 andre tråder om akkurat det samme, men jeg orker ikke å lete for å finne en hvor det står enkelt forklart hva man bør spise. Så derfor er det veldig fint hvis noen kan gi noen enkle tips over mat man skal spise etter trening. Det gjelder bare vanlig mat, ikke kosttilskudd og slikt. Jeg trener fotball og styrke, men det er vel ikke så veldig mye forskjell på hva man skal få i seg. Av egen erfaring så vil jeg si at protein rik mat etter trening er alfa omega! Da tenker jeg på mat i form av ris, pasta og egg som hovedingridiens i forskjellige type retter for og variere litt. Dette gjør at kroppen kommer seg godt tilbake til den stand du ønsker og det bygger og også muskler uten og måtte tenke på proteinshaker og diverse. mvh Kenneth Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Pasta med tunfisk er godt og inneholder masse protein og karbohydrater. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Å steke tunfisk sammen med egg er også godt. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Raske karbohydrater: Banan og rosiner.. Jeg pleier å spise en banan og 2 pakker med rosiner (45 g x 1) RETT ETTER TRENING.. Protein: Tunfisk og egg , tunfisk i olje inneholder 25 g protein x 100 g = 40-50 protein per boks. Men vær obs på at tunfisk i olje inneholder veldig mye fett.. Ellers kan du spise tunfisk i vann eller tunfisk i gele. Egg = 10-12 g protein per egg , veldig godt og proteinrik.. Hvis du har dårlig tid så kan du drikke eggene råe.. Men husk på at kroppen bare tar opp %70 av egg , rett meg hvis det er feil. Trening - Raske krabohydrater - Vent 5-10 min - Protein Endret 31. mars 2009 av opijo Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 En sjokomelk og mager kesam blandet ut med saft. Lenke til kommentar
1993 Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 takker igjen hvor mange egg? holder det med 2, eller er det bedre med 3-4 eller fler? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Kommer jo helt an på vekten, treningsmengden og kostholdet ditt utenom... Men du har ikke for lite i alle fall med 3 egg Lenke til kommentar
opijo Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Kan si deg at tunfisk inneholder veldig mye proteiner , og er veldig godt , nam nam Tror at det inneholder noe med 10-12 g protein per egg , så jeg synest at 2-3 egg er helt passe.. Men jeg spiser jo nesten 2-3 egg hverdag , og det kan utvikle hudsykdomer, event kviser osv (rett meg hvis feil) Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) Tror det er 12 gram per 100 gram egg. Da har du ~7,8 gram protein om egget er 65 gram. Edit: Ja, du tar feil. Endret 1. april 2009 av Chrisbjerk Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 kyllinggryte og brød m/smør til + pepsi max. Lenke til kommentar
1993 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 hva hjelper pepsi max? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå