RammenFoto Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Hei på dere! Jeg ønsker konstruktiv kritikk på min fotoside, RammenFotoDOTcom. Jeg har fått hjelp til designet og kodingen. Det ble satt fokus på brukervennligheten - Ville at siden skulle være stilren, enkel, men samtidig ha et godt design. Setter pris på om dere er nøye under vurderingen, vil ha tilbakemeldinger på alt som kan gis på (xhtml/css + design + SEO) Jeg har også sett jeg har noen feil under css-valideringen som jeg ikke vet hvordan jeg retter opp i. Målet er også å komme høyere opp på søkemotorer, spesielt med tanke på søkeordet "foto", hvor vi idag er på side2. Så tips til SEO er jeg takknemlig for. Endret 31. mars 2009 av RammenFoto Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Ingen som har noen synspunkter? Lenke til kommentar
Johnny_Rev Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Ingen som har noen synspunkter? Haha, jo, Den er Perfekt! Elsker den, Enkel og Oversiktlig, Akkurat sånne sider jeg liker Bra Jobbet. men Det står at den er Laget av "husker ikke Navnet" så du har ikke Laget den fra Bunden, men du har Ikke sakt det heller. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Som et bestillings prosjekt er dette hva man kan forvente, ryddig, oversiktlig og enkel. Jeg synes kanskje personlig at dette ble litt kjedelig, uten at jeg spesifikk kan sette fingeren på hvordan den kunne blitt bedre. Meny og logo kunne vært gjort mer interessant. Jeg synes i så måte logoen forsvant litt. Til tross for tekst synes jeg ikke det kom helt klart frem hva du/dere faktisk leverer. Jeg likte heller ikke den vaniljesaus bakgrunnsfargen. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Teksten går utenfor det hvite feltet på den første siden(bruker Opera v9.60), ellers en knallside Endret 31. mars 2009 av Colb Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Å! Ikke her. Hvilken internettleser benytter du? Selv benytter jeg Firefox 3.0.8. edit: ser du har endret innlegg, så jeg har nå sjekket med siste versjon av Opera og jeg ser ikke denne feilen. Snodig. Endret 31. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Colb Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Sånn ser det ut hos meg, godt mulig det bare er browseren:) Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Prøv å holde inne CTRL og trykk 0. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 er fikset i betaversjonen av opera 10, så garantert bare min browser og build ctrl 0 gjorde inget Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Som et bestillings prosjekt er dette hva man kan forvente, ryddig, oversiktlig og enkel. Jeg synes kanskje personlig at dette ble litt kjedelig, uten at jeg spesifikk kan sette fingeren på hvordan den kunne blitt bedre. Meny og logo kunne vært gjort mer interessant. Jeg synes i så måte logoen forsvant litt. Til tross for tekst synes jeg ikke det kom helt klart frem hva du/dere faktisk leverer. Jeg likte heller ikke den vaniljesaus bakgrunnsfargen. Hjelper det om jeg gjør logoen større, endrer bakgrunnsfargen til en mørkere tone og forklarer bedre hva vi selger/skal selge? Nettbutikken skal bli litt mer avansert, så håper det gjør at siden ikke blir så "kjedelig" om du vil kalle det det Det er som sagt lagt vekt på brukervennligheten, og du rotet det vel ikke bort på siden? Lenke til kommentar
Johnny_Rev Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 er fikset i betaversjonen av opera 10, så garantert bare min browser og build ctrl 0 gjorde inget prøv CTR MOuse scroll Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hjelper det om jeg gjør logoen større, endrer bakgrunnsfargen til en mørkere tone og forklarer bedre hva vi selger/skal selge? Helt klart. Brukervennligheten er bra, det er jeg ikke uenig i. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Teksten er uleslig. Den er for liten og har for lite kontrast mot bakgrunden. Hva slags side er dette egentlig? En nettbutikk eller en informasjonskilde? Hvis du skal ha reklame på siden din, så må denne integreres bedre enn tilfellet er nå. Du bommer stygt hvis du har nettbutikk og reklame i samme suppe; kommer ikke på noen seriøse butikker som har det. Frode Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Teksten er uleslig. Den er for liten og har for lite kontrast mot bakgrunden. Hva slags side er dette egentlig? En nettbutikk eller en informasjonskilde? Hvis du skal ha reklame på siden din, så må denne integreres bedre enn tilfellet er nå. Du bommer stygt hvis du har nettbutikk og reklame i samme suppe; kommer ikke på noen seriøse butikker som har det. Frode Er teksten virkelig uleselig? Hvilken tekst tenker du konkret på? Skal jeg gjøre denne større eller holder det med å bytte fontfarge? Planen er at det skal komme opp en nettbutikk i løpet av høsten, vi jobber fremdeles med dette. Så foreløpig har vi lagt in en adsense reklame.. Hvordan burde jeg integrere den bedre enn det som det er idag? Denne blir selvsagt fjernet når nettbutikken er oppe å går. Takk for kritikk! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hmm.. Eg reagerte pittlitt på teksten nederst, "Litt om Rammen Foto". Det er eit kvit felt bak teksten, men eg synes dette kvite feltet burde ha vore litt lenger ned, slik at det blir litt luft mellom teksta og copyrighten. Slik det ligg no ser det ut som om teksten står i lag med copyrighten, medan copyrighten er "sklidd" utanfor det kvite tekstfeltet, som gjer ting litt rotete. "Småpirk" altså Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Er enig i at kontrastene er for dårlige. Man må anstrenge seg for å lese grått på mørkegrått, grått på hvitt, eller mørk rød på mørk grå. Hadde det ikke vært for at du ville ha kritikk, så hadde jeg gått veldig kjapt videre til en annen side, for å si det sånn. En annen ting, er at du bør gjemme vekk W3C-knappen til en underside. Folk flest har overhodet ingen interesse av om siden er laget med god eller dårlig HTML. Også må du få vekk link-ramma rundt knappen. Men resten er helt klart noe å bygge videre på. Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Da har jeg fjernet html validator og skiftet til en mer passende adsense annonse. Men jeg har plutselig fått et stort problem i firefox, innholdsboksen kommer for langt ned i forhold til menyen.. Vet ikke hvordan jeg løser dette, og webdesigneren har tatt ferie. Noen som kan hjelpe? Siden fungerer fortsatt optimalt i alle de andre nettlesere. Endret 9. april 2009 av RammenFoto Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Jeg forstår fremedeles ikke konseptet til denne siden. Er det meningen at du skal selge kopier av bildene dine fra denne siden? Footer får alt for mye oppmerksomhet. Dette med "om rammen foto" og annonsen burde du rett og slett fjerne. I innholdsdelen har du fremdeles grå skrift på sort bakgrund. Teksten er fremdeles knøtt liten. Det er fremdeles svært vanskelig å lese dette. Du må også sile galleriet ditt bedre, hvis dette er bilder som skal ende på fremmede menneskers sin vegg. Ett lite galleri med høy kvalitet er bedre enn ett med svært varierende kavalitet. Når jeg trykker på ett av bildene i galleriet ditt, så får jeg opp denne håpløse javascript løsningen alle på død og liv skal bruke: I ditt tilfelle så er det totalt kaos hvilken bilder jeg kan bla igjennom når jeg trykker på ett bilde. Frode Lenke til kommentar
RammenFoto Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 Jeg forstår fremedeles ikke konseptet til denne siden. Er det meningen at du skal selge kopier av bildene dine fra denne siden? Konseptet er egentlig at folk skal kunne velge et bilde ut ifra vårt galleri, for så å velge ramme/lerret-størrelse og stil. Men vi jobber fremdeles med nettbutikken og hvem vi skal bruke som leverandør. Det vi også har tenkt litt på er å gjøre om hele siden til kun nettbutikk. Altså at du har 3 steg som kommer opp. Velg bilde - Ramme - Betal Hva syns du/dere? Footer får alt for mye oppmerksomhet. Dette med "om rammen foto" og annonsen burde du rett og slett fjerne. Jeg kan godt fjerne dette, men syns det blir litt spinkelt uten. Må i så fall ha noe til erstatning som kan være der. I innholdsdelen har du fremdeles grå skrift på sort bakgrund. Teksten er fremdeles knøtt liten. Det er fremdeles svært vanskelig å lese dette. Dette glemte jeg, skal så klart gjøre om størrelsen og endre kontraster. Du må også sile galleriet ditt bedre, hvis dette er bilder som skal ende på fremmede menneskers sin vegg. Ett lite galleri med høy kvalitet er bedre enn ett med svært varierende kavalitet. Når jeg trykker på ett av bildene i galleriet ditt, så får jeg opp denne håpløse javascript løsningen alle på død og liv skal bruke: I ditt tilfelle så er det totalt kaos hvilken bilder jeg kan bla igjennom når jeg trykker på ett bilde. Jeg er helt enig i at kvaliteten på bildene varierer. Skal starte og sile ned dette så det omtrent blir 2 sider med bilder. Det jeg ikke er enig med deg i er valg av galleril løsningen. For meg virker det ikke som noe kaos. Kan du utdype dette? Og evt. komme med forslag til utbedring av dette? La det komme mer Frode, er takknemlig! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg synes siden din er veldig fin, men til formålet bør det være enklere for kunder og velge bilder. La oss si nå at jeg vet om siden din, og jeg skal ha meg ett stort bilde på veggen som jeg vil ha innrammet. Har alltid sett for meg ett urbant bilde av tagging i en rusten ramme. Da ville jeg hatt en kategori og velge mellom, slik at jeg slapp og bla gjennom masse bilder for å finne det jeg ville ha. Ha ett kategorifelt på siden som feks. inneholder: urbant blomster natur landskap båt utland etc. Da kan jeg vertfall begrense bildene jeg må titte gjennom betraktelig. Den google reklamen på siden din er heller ikke jeg noe fan av. Der kan du feks. legge månedens bilde eller ett bilde du kan gi kanonbra pris på. Tror nok også du skal tenke seriøst på det du sier om ren nettbutikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå