11SinPet Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Jeg la ut en tråd i går for å få hjelp til pcen min, men det var bare en som gadd å svare, og selvflølgelig fulgte jeg tipsene hans, men det hjalp ingenting. Som jeg har sagt før, har jeg en HP bærbar pc som jeg har hatt i snart 3 år. Den er helt fin, fram til i overigård, da jeg skulle starte pcen skjedde det noe rart: først kom det bare svart skjerm(vanlig), men plutselig ble hele skjermen dekket av dollar lignende tegn som jeg synes var rart. Men det var ikke det verste, når den begynte å laste opp, og ble ferdig, skulle bruker-menyen ha kommet fram(der hvor man velger gjest, Sindre, Monika, osv.) men den kom aldri opp!!! Den bare jobbet og jobbet og jobbet... Jeg tenkte at den bare er litt treg i dag, men jeg lot den stå i 30 min. utan at noe skjedde... Derfor prøvde jeg og sette på sikkermodus etterpå og det virket fint(jeg er inne på det nå) Hvorfor det?( Jeg er veldig redd for at den skal ha fått et eller annet virus-greier, finnes det noen som kan hjelpe meg her ell? PS: det han fyren sa jeg skulle gjøre, var å bruke gjennomoppretningsprogrammet som ikke virket! Tusen takk for svar på forhånd!! Endret 29. mars 2009 av 11SinPet Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 er jo bare og formatere c disken og reinstalere. . om du ikke har noe du ikke vi miste der inne da. Lenke til kommentar
11SinPet Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 er jo bare og formatere c disken og reinstalere. .om du ikke har noe du ikke vi miste der inne da. Men jeg har jo faktisk en del å miste, men... er det ingen annen utvei?? hvis jeg formaterer blir pcen som ny da?? uten windows vista og alt?? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 PS: det han fyren sa jeg skulle gjøre, var å bruke gjennomoppretningsprogrammet som ikke virket! Dette stemmer ikke med det du sier i den andre tråden din: Fikk du kjørt systemgjenopprettingen? Ja, men plutselig nå, virker alt som det skal. Uansett, tusen takk for tipset! Der virker det også om om du kan starte maskinen i sikekr modus uten problemer. Deremd burde du også kunne ta backup før du reinstallerer eller feilsøker videre. Lenke til kommentar
11SinPet Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 PS: det han fyren sa jeg skulle gjøre, var å bruke gjennomoppretningsprogrammet som ikke virket! Dette stemmer ikke med det du sier i den andre tråden din: Fikk du kjørt systemgjenopprettingen? Ja, men plutselig nå, virker alt som det skal. Uansett, tusen takk for tipset! Der virker det også om om du kan starte maskinen i sikekr modus uten problemer. Deremd burde du også kunne ta backup før du reinstallerer eller feilsøker videre. Jeg mente ikke at systemopretningen fikset det, men at maskinen plutselig begynte å fungere igjen. Men nå har den altså strreiket igjen. Men jeg spurte om hele programvaren og hele operativsytemet blir slettet. I tilfelle må jeg jo ha en disc som reinnstalerer windows?? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ja du må ha en windows cd for å reinstallere, og under installasjonen blir du spurt om å formatere harddisken og idet du gjør dette slettes alt av filer etc på maskinen din. Det er mulig problemet går an å løses uten å reinstallere, siden du kommer inn i windows i sikker modus. Finner du windows cden kan du bruke den til å sjekke systemfilene. Start maskinen i sikker modus og klikk kjør ifra start menyen. så skriver du inn sfc /scannow og trykker enter eller klikker ok. Siden du får startet maskinen i sikker modus men ikke i vanlig modus virker det som noe som starter i vanlig modus men ikke i sikker modus. dette kan forårsakes av malware/virus, eller bare et vanlig program/driver. Du kan jo fortsette å skrive i den andre posten hvor du fikk hjelp, ingen vits i å starte 2 tråder om samme problem.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå