lamial Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Min snart 5 måneder gamle basenji-hann har begynt å hoste! Han hoster ikke hele tiden, men får "anfall" 4-5 ganger om dagen. Det begynte på morgenen i går, og virker noe verre i dag. Han hoster til han brekker seg. Han har også hatt litt feber og dårlig matlyst (matlysten er tilbake igjen nå), og snuten virker tørr og varm... Kan dette være kennelhoste, eller bare en vanlig forkjølelse? Jeg skal ringe dyrlegen i morgen, og er meget bekymret. Har sovet sammen med han i natt, fordi jeg var redd han skulle få problemer med å puste. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Min valp fikk det samme, legen satte en sprøyte og jeg fikk en resept på medisin jeg hentet på apoteket. Endret 29. mars 2009 av War Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Dette kan være kennelhose, noe som er veldig smittsomt. Hold han helt unna andre hunder til du har vært hos dyrlegen. Ikke ta han med inn på venterommet heller. La han sitte i bilen til dere skal inn til dyrlegen. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Huff! Hvis det er kennelhoste tror jeg det kommer fra oppdretteren sine hunder... Kennelhoste bruker ca 4 dager fra smitte til den bryter ut, og det var akkurat 4 dager siden vi besøkte oppdretteren da han begynte å hoste... I mellomtiden har vi også besøkt venninnen min som har en åtte uker gammel westie-valp! Kan kennelhoste være farlig for den lille valpen? Må be venninnen dra til dyrlegen også. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ringte du ikke til dyrlegen idag da? Lenke til kommentar
lamial Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Jo, jeg har ringt dyrlegen. Men de kunne ikke se på han før på onsdag. Får bare holde han i ro fram til da. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hunden min har hatt kennelhoste. Det er helt ufarlig. Hunden må holdes i ro, og bør ikke være i kontakt med andre hunder -grunnet smittefaren. Blir det værre, får hunden behandling. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Okei, takk for svarene Blir bare så bekymra når det er noe med min lille baby MEN, han blir så utrolig destruktiv når han ikke får være i aktivitet! Da tygger han på inventaret, prøver å grave seg gjennom sofaen o.l. Og han virker ganske frisk nå bortsett fra hostingen. Så hvis jeg skal holde han i ro, kan jeg nok få noen morsomme dager (Får prøve å gå noen kortere turer) Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Lag hodetrimoppgaver. Fyll en flaske med små pølsebiter, frys ned en kong med leverpostei inni, strø middagen utover i snøen.. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Takk for tips Skal prøve litt forskjellig. Heldigvis er han snill og rolig til basenji å være Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Enig med denne, 15min hodetrening gjør hunden min mer sliten en 1 times skitur. Ligger nå opp ned i sofaen og er helt rød i øya. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå