RamGuy Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Til uka skal jeg gå til innkjøp av en MacBook Pro 15.4", dette blir min første "eplemaskin" og jeg ønsker å ha 4GiB RAM på den og vurderer da om jeg rett og slett skal kjøpe den med 4GiB RAM, eller om jeg skal kjøpe minnebrikker ved siden av? Prisen for å gå fra 2GiB til 4GiB RAM fra Apple ligger på ca 850-900kr, alternativene blir da: - Crucial PC-8500 CL7 SO-DIMM DDR3 2x 2GB = ca 500kr - Kingston PC-8500 CL7 SO-DIMM DDR3 2x 2GB = ca 600kr - Corsair PC-8500 CL7 SO-DIMM DDR3 2x 2GB = ca 700kr - Corsair PC-8500 MAC Kit CL7 SO-DIMM DDR3 2x 2GB = ca 1000kr - Kingston HyperX PC-8500 CL5 SO-DIMM DDR3 2x 2GB = ca 1800kr Det jeg lurer mest på er om det overhode er noen forskjell på Corsair sine "MAC" branda minnebrikker, kontra deres "ikke MAC" minnebrikker? Er tross alt en prisforskjell på 300kr? Crucial, Kingston og Corsair har jeg alle gode erfaringer med, selv foretrekker jeg og benytter mest Corsair, gikk mye for Crucial tidligere og har veldig god er erfaring med de også, Kingston har vært litt opp og ned, HyperX kortene har vært veldig gode, de billigere kortene har jeg dog litt blandede følelser med? Er det overhode noe å hente på CL5 vs CL7 i en bærbar maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå