jossy Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei. Jeg skal legge til data i en xml fil, ikke lage en helt ny fil.. Jeg har klart å lese, og skrive til ny fil, men får litt problemer da jeg skal "appende".. <root> <element1> text.node.blablabla </element1> </root> hvordan kan jeg få element2 under element1 innenfor root'en der? Takk Lenke til kommentar
___ Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Les inn det opprinnelige dokumentet, og legg inn det nye elementet som nytt "barn" av rot-elementet. Skriv så tilbake til ny fil, og hvis alt gikk bra, slett den gamle fila og gi den nye file navnet til den gamle. Grunnen til at jeg svarer så generelt, er at jeg ikke aner noe som helst om hvilke mekanismer du bruker for å lese / skrive. Werner Lenke til kommentar
jossy Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Les inn det opprinnelige dokumentet, og legg inn det nye elementet som nytt "barn" av rot-elementet. Skriv så tilbake til ny fil, og hvis alt gikk bra, slett den gamle fila og gi den nye file navnet til den gamle. Grunnen til at jeg svarer så generelt, er at jeg ikke aner noe som helst om hvilke mekanismer du bruker for å lese / skrive. Werner Lol det er hva jeg har gjort til nå.. lest inn alt og lagt inn nytt innhold til ny fil og slettet gamle fil og gitt nytt navn på ny til som gamle fil hadde.. vil gjøre det mer pro-ish. Det er ikke så viktig hvilken mekanisme jeg bruker, jeg skal klare å "adapte" mekanismen du viser meg. Men anyways.. dette er biblioteka jeg bruker for å lese: org.w3c.dom.* java.io.File javax.xml.parsers.DocumentBuilderFactory javax.xml.parsers.DocumentBuilder og for å skrive: java.io.*; javax.xml.parsers.* javax.xml.transform.* javax.xml.transform.dom.* javax.xml.transform.stream.* org.w3c.dom.* Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hei.Jeg skal legge til data i en xml fil, ikke lage en helt ny fil.. Jeg har klart å lese, og skrive til ny fil, men får litt problemer da jeg skal "appende".. <root> <element1> text.node.blablabla </element1> </root> hvordan kan jeg få element2 under element1 innenfor root'en der? Takk Denne beskriver vel akkurat det du skal gjøre: http://www.petefreitag.com/item/445.cfm Øyvind Lenke til kommentar
jossy Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Takk Har ikke prøvd enda, men skal gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå