BarteBaluba Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei Sitter her og prøver å få til å sette opp dual monitor løsning manuelt, jeg har tidligere brukt nvidia sitt verktøy til dette, men etter at jeg har gått over til Intel har jeg valgt å prøve å sette dette opp manuelt. Section "ServerLayout" Identifier "X.org Configured" Screen 0 "Screen0" 0 0 Screen 1 "Screen1" 0 0 InputDevice "Mouse0" "CorePointer" InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" EndSection Section "Files" ModulePath "/usr/lib/xorg/modules" FontPath "/usr/share/fonts/misc" FontPath "/usr/share/fonts/100dpi:unscaled" FontPath "/usr/share/fonts/75dpi:unscaled" FontPath "/usr/share/fonts/TTF" FontPath "/usr/share/fonts/Type1" EndSection Section "Module" Load "record" Load "dbe" Load "extmod" Load "glx" Load "dri" Load "dri2" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "4 5 6 7" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Monitor Model" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor1" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Monitor Model" EndSection Section "Device" Identifier "Card0" Driver "intel" VendorName "Intel Corporation" BoardName "4 Series Chipset Integrated Graphics Controller" BusID "PCI:0:2:0" Option "AccelMethod" "exa" Option "MigrationHeuristic" "greedy" EndSection Section "Device" Identifier "Card1" Driver "intel" VendorName "Intel Corporation" BoardName "4 Series Chipset Integrated Graphics Controller" BusID "PCI:0:2:0" Option "AccelMethod" "exa" Option "MigrationHeuristic" "greedy" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Card0" Monitor "Monitor0" SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 EndSubSection EndSection Section "Screen" Identifier "Screen1" Device "Card1" Monitor "Monitor1" Option "LeftOf" "Monitor0" SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 EndSubSection EndSection Section "ServerFlags" Option "AutoAddDevices" "False" EndSection Med dette oppsettet starter xserveren, men bare den ene skjermen blir brukt, hva gjør jeg galt? Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 ServerLayout er mangefull (hvor skal Screen 1 ligge i forhold til Screen 0?), du bør også legge til "Screen ID" på hvert kort. Du kan også gjøre alt med Xrandr (f.eks xrandr --output foo --right-of bar). Sjekk følgende for dokumentasjon: http://intellinuxgraphics.org/dualhead.html http://us.download.nvidia.com/XFree86/Linu...chapter-15.html Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Xrandr kan jeg ikke bruke siden den skiller ikke på virtuelle oppløsninger og "vanlige" oppløsninger. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Da får du gjøre det old school Se dokumentasjonen til Nvidia jeg refererte til over. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg bruker ikke nvidia. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Sier du det Konfigureringen beskrevet der fungerer uavhengig av kort eller driver. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Xrandr kan jeg ikke bruke siden den skiller ikke på virtuelle oppløsninger og "vanlige" oppløsninger.Jo, du trenger bare å ha en virtuell skjerm som er stor nok til å inneholde de reelle skjermene du ønsker. Her er min Intel xorg.conf: http://rafb.net/p/ARpWEk69.htmlIgrunnen kunne jeg fjernet både seksjonen "Device" og "Module", men det er nå slik i tilfelle jeg ønsker å endre noe vekk fra standardgreiene. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 Xrandr kan jeg ikke bruke siden den skiller ikke på virtuelle oppløsninger og "vanlige" oppløsninger.Jo, du trenger bare å ha en virtuell skjerm som er stor nok til å inneholde de reelle skjermene du ønsker. Her er min Intel xorg.conf: http://rafb.net/p/ARpWEk69.htmlIgrunnen kunne jeg fjernet både seksjonen "Device" og "Module", men det er nå slik i tilfelle jeg ønsker å endre noe vekk fra standardgreiene. 404 på configgen din. Uansett her er hva jeg har kommet fram til etter å ha sett på noen configer: Section "ServerLayout" Identifier "X.org Configured" Screen 0 "Screen0" 0 0 InputDevice "Mouse0" "CorePointer" InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard" EndSection Section "Files" ModulePath "/usr/lib/xorg/modules" FontPath "/usr/share/fonts/misc" FontPath "/usr/share/fonts/100dpi:unscaled" FontPath "/usr/share/fonts/75dpi:unscaled" FontPath "/usr/share/fonts/TTF" FontPath "/usr/share/fonts/Type1" EndSection Section "Module" Load "record" Load "dbe" Load "extmod" Load "glx" Load "dri" Load "dri2" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbLayout" "no" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Mouse0" Driver "mouse" Option "Protocol" "auto" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "ZAxisMapping" "4 5 6 7" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor0" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Monitor Model" EndSection Section "Monitor" Identifier "Monitor1" VendorName "Monitor Vendor" ModelName "Monitor Model" Option "LeftOf" "Monitor0" EndSection Section "Device" Identifier "Card0" Driver "intel" VendorName "Intel Corporation" BoardName "4 Series Chipset Integrated Graphics Controller" BusID "PCI:0:2:0" Option "AccelMethod" "exa" Option "MigrationHeuristic" "greedy" Option "HDMI-1" "Monitor0" Option "HDMI-2" "Monitor1" EndSection Section "Screen" Identifier "Screen0" Device "Card0" Monitor "Monitor0" SubSection "Display" Viewport 0 0 Depth 24 Modes "1680x1050" Virtual 3040 1050 EndSubSection EndSection Section "ServerFlags" Option "AutoAddDevices" "False" EndSection Men når jeg starter xserveren, får jeg ikke stort annet enn sort skjerm, men commenterjeg vekk "Virtual 3040 1050" starter den opp helt normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå