Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer med www.pcbatterier.no ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke orginal batterier nei

Vårt mål er å ha det største utvalget av uoriginale kvalitetsbatterier til markedets beste priser.

Alle våre batterier er produsert av ledende fabrikker i henhold til våre strenge kvalitetskrav. Alle våre batterier er kompatible med de originale, og har ofte høyere kapasitet og levetid.

Batterier er ferskvare

Originale batterier produseres i store antall for lagerføring. Når du kjøper et originalt batteri er derfor sannsynligheter stor for at dette ikke lengre er ferskt. Våre batterier produseres ved etterspørsel, og er av den grunn helt ferske og har lengre levetid enn et originalt batteri.

Lenke til kommentar

Du får det billigere på ebay.

Er ikke så skummelt som flere skal ha det til, man er til og med sikret tilbakebetaling via paypal hvis man blir svindlet.

Jeg har selv bl.a. kjøpt uorginale lcd-paneler, batterier og andre reservedeler tiforskjellige maskiner/bærbare :)

Det eneste negative er vel hvis produktet ikke funker osv. Da er det ofte billigere å bestille på nytt fra ebay.

Batteriene kan fort koste halvparten av det de gjør i norske butikker.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Smilefjeset og bruken av "oss" gjorde at jeg tolket det dit hen at han var ironisk når han sa at han ikke jobbet der. Skjønner ikke hvordan det kan forståes annerledes heller...

Tror han leste fra siden "om oss" på bedriftens hjemeside. tror ikke han jobber der nei.

Lenke til kommentar

Vær klar over at det finnes mye rart for å si det mildt når det gjelder uoriginale batterier.

Grunnen til at mange er billige er at de bruker urene metaller, dårlig plastik, ikke kapsler inn cellene godt nok, har dårlig overspenningsbeskyttelse, samt ikkefungerende strømbegrenser.

Resultatet er m.a.o et batteri som på langt nær er sikkert nok i bruk, og det ville aldri i verden gått igjennom kvalitetskontrollen til f.eks Dell, IBM etc.

Tenk litt på det når du vurderer et nytt batteri. Du har ingen garanti for at mange viktige komponenter i det hele tatt er der for din sikkerhet.

Selv kjøper jeg kun originalbatterier (gjerne brukte fra eBay, men alltid originale).

Endret av tole
Lenke til kommentar
Vær klar over at det finnes mye rart for å si det mildt når det gjelder uoriginale batterier.

Grunnen til at mange er billige er at de bruker urene metaller, dårlig plastik, ikke kapsler inn cellene godt nok, har dårlig overspenningsbeskyttelse, samt ikkefungerende strømbegrenser.

Resultatet er m.a.o et batteri som på langt nær er sikkert nok i bruk, og det ville aldri i verden gått igjennom kvalitetskontrollen til f.eks Dell, IBM etc.

Tenk litt på det når du vurderer et nytt batteri. Du har ingen garanti for at mange viktige komponenter i det hele tatt er der for din sikkerhet.

Selv kjøper jeg kun originalbatterier (gjerne brukte fra eBay, men alltid originale).

Stemmer sikkert det. Dog er ikke dette noe garanti for at ting ikke kan gå galt. Jeg vil tro at det er mindre sjangs for at et originalt batteri feiler enn ett uoriginalt. Spesielt med tanke på, som du nevner, at det kan ta fyr.

Skal vel ikke nevne navn, men flere kjente batterimerker har gått på en smell i den senere tid og har måttet trekt tilbake enorme mengder batteri. Jeg har selv hatt batteri fra en av disse kjente merkene, og det har blitt byttet 3 ganger så langt iløpet av ett år.

Når det er sagt kjøpte jeg for ikke så alt for lenge siden ett 9-cellers batteri til MSI Wind på eBay rett fra Kina. Billig og bra enn så lenge. Har kjørt test på det. Dog kan man jo aldri garantere at det ikke tar fyr. Det finnes heller ikke originalt 9-cells (i alle fall ikke på det tidspunktet jeg kjøpte/hadde bruk for det), så der har jeg ikke så mange valg.

Edit: Leif var visst på besøk

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Er klar over at bl.a. Sony, som leverer batterikomponenter til mange større merker, hadde problemer med metallspon i sine L-ION batterier, og da økte de celleinnkapslingen for å kompensere, men selv det var tydeligvis ikke godt nok.

Da vil jeg ikke engang tenke på hva uoriginale batterier kan gjøre, når selv de originale er så vanskelig å produsere i høy kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...