Gå til innhold

Rendring går galt

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå redigert ferdig en film på 10 minutter i Pinacle Studio 9+, med både bilder, video og tale. Problemet oppstår når jeg skal fullføre filmen og lagre den som .avi. Etter 1 minutt og 12 sekunder stopper hele prosessen. Ingenting skjer og markøren flytter seg ikke. Jeg har prøvd å bytte ut klippene i dette området og slette de men ingenting skjer. Etter 1 minutt og 12 sekunder skjer det ingenting.

Noen som vet hva som kan være galt?

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver du å sette sammen mange typer codec, mjpg,mp3,mp4,xvid osv?

Isåfall, hvilke format jobbes det med.

Hadde lignende problem tidligere, da var det maskinen som kjørte seg fast, rett og slett for svak. Lite minne og prosessor.

Lenke til kommentar

Det kan nok være det som har vært problemet ja. Brorparten av klippene er fra videokameraet, men partiet hvor ting kjører seg fast er en rekke klipp og bilder med opptak fra Google Earth (gjort med Fraps).

Jeg løste problemet ved å fjerne hele området, og lage det på nytt med andre skjermdumper og lydklipp. Litt irriterende allikevel. Jeg pratet med en person som har mye erfaring innen område, og han sa at et slikt problem er "typisk Studio 9", men han hadde ingen direkte forklaring på hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Mitt problem for flere år siden med Pinnacle 8 var at jeg hadde tidskodebrudd på tapen med opptak. Det var bom stopp på samme sted hver gang under rendring. Da jeg oppdaget tidskodebruddet, leste jeg inn filmen på nytt, men delte filminnlesningen ved bruddet. Dermed var problemet løst. Siden har jeg som regel før bruk kjørt tapen gjennom kamera på opptak, for å få sammenhengende tidskode. ----------- Dette gjelder selvfølgelig bare tapekamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...