konduktans Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvorfor vil noen høre på politiradio med mindre de er kriminelle? Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Live from the crime-scene Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Skjønner ikke det jeg. Det blir jo akkurat like meningsløst som å se på sport? Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med å sitte og se på at andre lever livet for deg. Hvorfor se på ski i stedet for å gå på ski selv? Hvorfor høre på andre løse samfunnsproblemer i stedet for å gjøre det selv? Hva er det de egentlig sier på radioen da? Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Skjønner ikke det jeg. Det blir jo akkurat like meningsløst som å se på sport? Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med å sitte og se på at andre lever livet for deg. Hvorfor se på ski i stedet for å gå på ski selv? Hvorfor høre på andre løse samfunnsproblemer i stedet for å gjøre det selv? Hva er det de egentlig sier på radioen da? Er det ikke gøy å se Terje Håkonsen trikse vilt på snowboard når du ikke kan det selv? Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Blir vel mye brukt at freelancejournalister og fotografer for å kunne komme tidlig frem til steder, ofte før politiet selv. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Skjønner ikke det jeg. Det blir jo akkurat like meningsløst som å se på sport? Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med å sitte og se på at andre lever livet for deg. Hvorfor se på ski i stedet for å gå på ski selv? Hvorfor høre på andre løse samfunnsproblemer i stedet for å gjøre det selv? Hva er det de egentlig sier på radioen da? Er det ikke gøy å se Terje Håkonsen trikse vilt på snowboard når du ikke kan det selv? Jeg vil heller ha en dag i hafjell og leke søndagssjåfør på snowboard enn å se på en som hopper og snurrer på tv, om det er det du vil fram til. Men for all del, på sommeren kan det være gøy å se på snowboardvideoer. Men kun fordi jeg ikke får stått selv. Blir vel mye brukt at freelancejournalister og fotografer for å kunne komme tidlig frem til steder, ofte før politiet selv. Det var jo faktisk et bra bruksområde. Det hadde jeg ikke tenkt på! Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg hører på "politiradio", eller scanner som jeg kaller det fordi radioen min har et frekvensområde på 0,1MHz til 1,3GHz, så jeg kan høre på alt fra radiopirater til radioamatører på UHF. Bruker sjeldent radioen til å høre på politiet, jeg hører mer på kommersielle fly og radioamatører. Men når jeg hører på politiet så er på lørdager for da er det mye sprell på gang. En gang kl. 5 på natta var det en politimann som løp etter en sau fordi den hadde rømt fra en gård også tilkalte han en annen patruljebil for å hjelpe han. Det var helt texas og jeg holdte på å le meg ihjel av kommentarene fra politifolka som pusta og pesa. De brukte nesten 2 timer for å fange den sauen. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Greit og vite at det finnes folk som er mere umulig enn deg vøttu Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Skjønner ikke det jeg. Det blir jo akkurat like meningsløst som å se på sport? Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med å sitte og se på at andre lever livet for deg. Hvorfor se på ski i stedet for å gå på ski selv? Hvorfor høre på andre løse samfunnsproblemer i stedet for å gjøre det selv? Enig i det med sport, jeg foretrekker selv heller å ha det gøy og utøve litt en gang iblandt. Men jeg er også litt uenig i at det er meningsløst å se på sport, det er tross alt underholdning, og et emne for sosialisering. Mener du også at TVserier og film er meningsløst? Bøker? Politiradio kan være underholdende ja, det er utrolig mye latterlige ting som skjer, men jeg hører vanligvis ikke på det, synes det finnes mye sikrere og bedre former for underholdning. (alså at det er sikkert det skjer noe underholdende) Endret 31. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Skjønner ikke det jeg. Det blir jo akkurat like meningsløst som å se på sport? Jeg skjønner rett og slett ikke vitsen med å sitte og se på at andre lever livet for deg. Hvorfor se på ski i stedet for å gå på ski selv? Hvorfor høre på andre løse samfunnsproblemer i stedet for å gjøre det selv? Hva er det de egentlig sier på radioen da? Folk må vel få lov til å gjøre det som interesserer dem mest? Personlig skjønner jeg ikke at folk gidder å gå på skitur på fjellet - men de må gjerne få lov for min del. Husk at politiet har en spennende jobb, og mange av dem som hører på har sikkert et indre ønske om å bli politi selv. Det er jo det nærmeste man kommer "virkeligheten" uten å faktisk være politi (eller kriminell for den saks skyld). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Haha, det var dagens..du syns folk bør bli kriminelle selv og oppleve politiet live altså istedet for å høre på en politiradio på PC'n? Get over yourself. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2009 [...]Men jeg er også litt uenig i at det er meningsløst å se på sport, det er tross alt underholdning, og et emne for sosialisering.Mener du også at TVserier og film er meningsløst? Bøker? [...] Ja, er enig i at sport er bra for sosialisering. Men jeg ser ikke på sport, og er allikevel veldig god venn med flere sportsfreaks. Ang. tvserier og bøker, så er det da no chance in hell at jeg skal kunne være Jack Bauer. Eller at jeg skal jakte på en morderisk kannibal(hannibal lecter). Det jeg dog heller gjør er å spille spillet. Da deltar jeg faktisk. Mye mer givende for meg. Folk må vel få lov til å gjøre det som interesserer dem mest? Personlig skjønner jeg ikke at folk gidder å gå på skitur på fjellet - men de må gjerne få lov for min del. Husk at politiet har en spennende jobb, og mange av dem som hører på har sikkert et indre ønske om å bli politi selv. Det er jo det nærmeste man kommer "virkeligheten" uten å faktisk være politi (eller kriminell for den saks skyld). Jaja, for all del. Jeg vil bare forstå poenget. Ser for meg at politiet bare lemper fylliker og råner rundt i volvoene sine, så jeg ser dessverre ikke sjarmen... Haha, det var dagens..du syns folk bør bli kriminelle selv og oppleve politiet live altså istedet for å høre på en politiradio på PC'n? Get over yourself. Hvis de vil det, så for all del. Det jeg mener er at det er bedre å delta i en hendelse, i stedet for å se på og iaktta den. Men meg om det. Om du heller vil sitte på rævva og leve livet igjennom tv, unger og politiradioer, så be my guest. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg skal slutte å se på actionfilmer og dra på butikken og skyte folk selv. Fun for it! Lenke til kommentar
megadott Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) conflict, du er er unormalt trangsynt. Men uansett, så er det underholdingen folk gjør det for. Det er spennede å høre hva som skjer live lenge før det kommer i media. Siden du sier det du sier, regner jeg med du ikke har TV og du ser nok heller ikke på film. Endret 31. mars 2009 av megadott Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Jeg håper du ikke hører på musikk eller leser avisen, det må jo være mye artigere å gjøre alt selv! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 Jammen jeg får jo ikke spilt musikk. Jeg har null musikalsk sans. Jeg hører på musikk fordi det er givende. Det er lærerikt. Jeg ser ikke på sport fordi det ikke er lærerikt. Jeg ser på discovery channel fordi jeg ikke får gjort tingene de gjør der. Det er lærerikt. Jeg ser sjelden på tv for underholdning, selv om jeg gjerne ser for å lære. Veit forresten at jeg er trangsynt. Det ligger i slekta. Det er derfor jeg er best, og alt jeg gjør er riktig og alt alle andre gjør er feil(den tok du vel? ) Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jammen jeg får jo ikke spilt musikk. Jeg har null musikalsk sans. Jeg hører på musikk fordi det er givende. Det er lærerikt. Jeg ser ikke på sport fordi det ikke er lærerikt. Jeg ser på discovery channel fordi jeg ikke får gjort tingene de gjør der. Det er lærerikt. Jeg ser sjelden på tv for underholdning, selv om jeg gjerne ser for å lære. Veit forresten at jeg er trangsynt. Det ligger i slekta. Det er derfor jeg er best, og alt jeg gjør er riktig og alt alle andre gjør er feil(den tok du vel? ) Vel, jeg får ikke spilt fotball. Jeg eier ikke kondis og klarer ikke å skyte en ball fremover. Hvorfor er musikk mer lærerikt enn å se på sport? Når man ser på sport ser man hva som blir gjort og er derfor my mer lærerikt enn å høre på. Jeg tviler på at du lærer noe som helst når du hører på musikk. Det er givende, ja, men langt fra så lærerikt som å for eksempel se en fotballkamp. Og du sier det selv, du ser på tv for underholdningens skyld. Folk hører på politiradio, ser på sport, ser film, hører musikk, fordi det er underholdende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå