Gå til innhold

iPhone - SIM-kort hjelp.

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg fikk min iPhone igår etter å ha bestilt fra netcom.no. Bestilte med Netcom freetext. Jeg valgte å beholde det nummeret jeg hadde fra mitt Telenorabb. Har ringt netcom kundeservice, men de virker jo helt lamme, gidder nesten ikke svare høres det ut som, er helt sikker på at det er mer hjelp å hente her.

Vi fikk vite i et brev at Netcom simkortet ville bli aktivert 14-April 2009.

Er det altså sånn at jeg ikke får brukt min iPhone før om 17 dager? Jeg skjønner ikke hvordan det kan være sånn, om jeg for eksempel skulle brukt den til jobb og må vente 3 uker på å få brukt den.

1. Når jeg setter i SIMkort fra Netcom får jeg beskjeden: Venter på aktivering. Dette kan ta noe tid.

2. Når jeg setter i SIMkort fra Telenor, står det bare øverst i venstre hjørne: Ingen tjenester.

3. Får ikke sendt sms , ringt, eller motatt samtaler eller sms med noen av simkortene.

Sitter nå uten en fungerende telefon frykt om at jeg ikke får brukt telefonen på 17 dager.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Dette er dessverre helt vanlig. Du har kjøpt en telefon som er operatørlåst til NetCom men NetCom-simkortet ditt er ikke aktivt før om 2 uker. Du kan dermed ikke bruke telefonen før om 2 uker.

NetCom er ikke unike her, alle operatører gjør det på samme måte. Dette skyldes at de jo ellers hadde måttet selge deg en telefon uten operatørlås for at du skulle kunne bruke den med det gamle sim-kortet ditt fram til det nye ble aktivert.

Hadde du valgt nytt nummer ville du ha fått aktivert telefonen med en gang.

-s

Lenke til kommentar
Det er normalt at portering tek tid. Har du ikkje den gamle telefonen, slik at du kan bruke den fram til 14. april? Evt. kan du gå på ein butikk som sel Netcom-abonnement, og skaffe deg f.eks. ein Netcom kontantkort sim, som du kan bruke i iphonen fram til då.

Går det ann å bruke kontantkort da? Har aldri brukt kontantkort så er ganske uerfaren med det. Skulle jo tro at jeg kunne bruke telenor-simkortet i mens?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...