Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hepp, jeg ringte ja. De er flinke på telefonen synes jeg, ringte meg opp igjen også. Fikk beskjed om at SMTP-serveren deres var kjempetreg, måtte justere opp timeout. Men jeg har istedet konvertert til POP via gmail, så da var alt i orden. Det var på tide, siden jeg har brukt NGT-adresse i årevis uten å ha abonnement der...

 

Har også fått åpnet porter til 1 lokal ip-adresse, så bør vel kjøpe meg en ruter som kan videreformidle signalene og sperre de portene jeg ikke trenger.

 

Takk for hjelpen! :)

 

Sendte en epost, har ikke fått svar.

 

Har noen fått vite hvilken SMTP-server vi kan bruke?

prøv denne..

 

smtp.fasthost.no

 

å sende mail til bofiber funker ikke.

har aldri fått svar.. :p

Lenke til kommentar

Då har jeg også fått nett fra bofiber og begynt å studere litt på nettet dem's.

Det tyder på at de kjører Monowall som gateway (usikker om flere av dere som har ip'en 10.11.114.1 som gateway?) på Dell utstyr?

For de som ikke vet hva Monowall er det en Tilpasset FreeBSD OS med funksjonalitet som Brannmur/NAT/shaping og med mer.

 

Men uansett tenkte å høre med dem i morgen om mulighetene for å få en offisiell ip slik at jeg kunne kontrollere portene mine selv.

Endret av Amundo
Lenke til kommentar

Er det noen som husker hvilket firma som sendte ut den første fakturaen fra bofiber?

den for oppkoblingen eller for abonnement?

kan finne ut av det når kommer hjem fra jobb...

 

Etablering er i fra bofiber dem selv.

Selve linja betales til Svea Finans.

 

Takk skal du ha. :D

 

Er det noen som har teste homebase-greiene da ?

Vis noen har det, er dekoderen "treig" ?

 

Har sakt opp abbonementet hos cd nå, så bestiller eg homebase når oppsigelsestiden er over.

 

Eller om eg bare skal bestille å prøve å få 2 mnd gratis av dei. Så eg får testet det.

Lenke til kommentar

har hørt mye tull om homebase greiene, bare tar et søk her på forumet, eventuelt les på bofiber gruppen på facebook.

 

Eg har sett at det er en del negativ omtale om homebase på nettet ja.

Men har sett at homebase har sakt at dei nye HD-boksene skal være raskere og mer stabile en dei gamle boksene.

Er det noen her inne som har testet det, og at det virkeligt er bedre?

Lenke til kommentar

har hørt mye tull om homebase greiene, bare tar et søk her på forumet, eventuelt les på bofiber gruppen på facebook.

 

fikk koblet opp linja mi i dag. (ja på en søndag) klager ikke på hastigheten :-) 1058456378.png

 

edit: jeg har 10.12.126.1 som gateway.

 

Hehe.. sykt. Hvilken linje har du bestilt?

Lenke til kommentar

har bestilt 50/50 til 498 ser ikke ut til at de har implementert speedcaps enda, kansje som en bonus for ventetiden? de har nå i hvertfall god nok kapasitet ser det ut til..

 

asus rt-n16 routeren med dd-wrt ville ikke spille på lag med denne hastigheten, så jeg måtte krype til korset og legge inn orginal software, da var hastigheten der med en gang. så får vi se om denne lever opp til kravene.

 

Jeg sitter litt på vent på nextbase, folk sier at HD tuneren er bedre, men er kansje blitt litt bortskjemt med alle HD kanalene til CD samt utvalget av kanaler.

Lenke til kommentar

Droppet selv TV-tilbudet fordi vi allerede hadde parabol i huset, med Dreambox og originalt CD & Polsat-kort for de som ønsker å se på det i huset (flerspråklig familie).

 

Fikk en telefon fra Bofiber om tilbudet fra Telio (bredbåndstelefoni) hvor de hadde tilbud på gratis installering osv.. Takket nei, da vi allerede hadde skaffet bredbåndstelefon fra Phonzo til bruk på eget utstyr, nemlig Siemens DX800 A bordtelefon/trådløs base til bruk med trådløse telefoner.

 

Når det gjelder router, så bruker vi pfSense router/firewall, slik at jeg selv bestemmer hvilke porter som skal være åpen/stengt. Fungerer helt topp.

Lenke til kommentar

 

NGT planlegger, så det kommer nok :)

 

Tja, de har da selv hevdet at de ikke på noe vis ønsker og stå for utbyggingen selv og ser på seg selv som en tjenesteleverandør ovenfor utbyggerne, hvis de ikke har endret seg så er det jo slike firmaer som Bofiber som de vill samarbeide med.

 

Tror heller det er BKK som står for mest fiberutbygging, grunnen til at BKK sluttet var jo rett å slett pga lønnsomheten til å være linjeleverandør og tjenesteleverandør var lav.

Slik som NGT driver i dag (Hafslund modellen) så dekker de store deler av utbyggingen og leier linjen fra linjeeier.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

flere som sliter med at linja dør??, WAN lampa går over til Oransje og det er ikke nett?

Og det hjelper kun med en restart av router.

 

tok en tlf til bofiber om det og de snakket om at de satt inn noen flere stacks sentralen jeg var på og at dette ville hende av og til i begynnelsen.

er litt kjedelig at skjer hver kveld de siste dagene..

 

btw ipen til inteno routeren er 10.x.x.65 den har web og telnet med bruker/pass admin/admin vet ikke om dette gjelder for planet routeren.

 

edit: leif

Endret av .:KaLLe:.
Lenke til kommentar

hvor i bergen bor dere egentlig? har lyst på fiber men vet ikke om det er noen muligheter i nærheten her.. bor på wergeland, er 1800 meter fra telesentral så må sitte å sture på 4mbit :(

 

De bygger stort sett ut på Nestun området.

1800m og bare 4mbit, hvilken leverandør har du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...