.:KaLLe:. Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 heldig du, er lov å håpe på at jeg også kommer på nett før jul, hadde i såfall vært tidenes julepresang. hvilken hastighet bestilte du? du ligger stabilt på 100mbit ned men opp varierer det fra 25-50-100mbit Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei! Bestilte 50/50mbit, men som man ser fra testene, så er det veldig mye frem og tilbake på hastigheten. Regner med at dette bare skjer nå i begynnelsen, og at det kommer til å jevne seg ut etter hvert. (Men skal ikke klage på 100/100 ) Er det noe annet dere lurer på, eller ønsker andre ping-tester osv, så er det bare å spørre. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Kan du ta ein FTP-test òg? Last ned denne, la den gå i alle fall eit minutt, og sjå kva du ligg på. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Kan du ta ein FTP-test òg? Last ned denne, la den gå i alle fall eit minutt, og sjå kva du ligg på. Linken fungerte ikke. Får opp: "No such file or directory". Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Den virkar for meg. Prøv å gå til ftp://ftp.uio.no. Fila ligg i linux/ISO-images/ubuntu/10.10/ og heiter ubuntu-10.10-alternate-amd64.iso. Du kan sjølvsagt òg bruke ei anna fil, bare ta ei på nokre hundre MB. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei. Fikk den til å fungere nå. Legger ut en video. http://dump.no/files/44c8b97ff81d/ubuntutest_komprimert_720p.mp4 Denne er på ca. 3mb. Kommer opp i over 200mbit/s. 1 Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 ser jo bra ut for innelands trafikken med hva med utlandet? http://mirror.leaseweb.com/speedtest/ (nederland) ftp://ftp.ovh.net/ (frankrike) http://www.sea01.softlayer.com/speedtest/external/ (USA ,kjør dallas testen) trenger ikke poste fancy video bare skriver hva du fikk Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Leaseweb: 1GB: Makser på ca 50mbit. Litt varierende. Ovh.net (FTP - Frankrike) 100MB: Makser på litt over 50mbit, og holder seg innen 40-50mbit. USA-testen (Softlayer): Holder seg på ca. 13mbit gjennom hele testen. Opplastningshastigheten var jo ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jaja, da var eg også på nett fra bofiber. wuhu.. finaly Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jaja, da var eg også på nett fra bofiber. wuhu.. finaly Fornøyd med hastighet/stabilitet? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Har ikke merket noe negativt ennå. Hastigheten er høyere en det eg bestilte. Men håper det blir sånn en stund som kompensasjon siden de ble så voldsomt forsinket. Spørs bare om eg får bruk for denne hastigheten. Har du merket noe spesielt ? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jaja, da var eg også på nett fra bofiber. wuhu.. finaly Fornøyd med hastighet/stabilitet? Nå er det vel vanskelig å si etter såpass kort tid. Kom tilbake om 2-3mnd å hør igjen om det har vært noen problemer Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Har ikke merket noe negativt ennå. Hastigheten er høyere en det eg bestilte. Men håper det blir sånn en stund som kompensasjon siden de ble så voldsomt forsinket. Spørs bare om eg får bruk for denne hastigheten. Har du merket noe spesielt ? Har ikke merket noe spesielt nei. Men det er jo selvsagt for tidlig å si noe som helst om stabiliteten etter en ukes tid. Jeg håper også at den høye hastigheten er kompensasjon for ventetiden. Lenke til kommentar
Amundo Skrevet 12. november 2010 Del Skrevet 12. november 2010 Har ikke merket noe negativt ennå. Hastigheten er høyere en det eg bestilte. Men håper det blir sånn en stund som kompensasjon siden de ble så voldsomt forsinket. Spørs bare om eg får bruk for denne hastigheten. Har du merket noe spesielt ? Har ikke merket noe spesielt nei. Men det er jo selvsagt for tidlig å si noe som helst om stabiliteten etter en ukes tid. Jeg håper også at den høye hastigheten er kompensasjon for ventetiden. Fikk dere noe annet utstyr enn den fiberswtichen eller var det bare å koble på maskinen direkte? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Har ikke merket noe negativt ennå. Hastigheten er høyere en det eg bestilte. Men håper det blir sånn en stund som kompensasjon siden de ble så voldsomt forsinket. Spørs bare om eg får bruk for denne hastigheten. Har du merket noe spesielt ? Har ikke merket noe spesielt nei. Men det er jo selvsagt for tidlig å si noe som helst om stabiliteten etter en ukes tid. Jeg håper også at den høye hastigheten er kompensasjon for ventetiden. Fikk dere noe annet utstyr enn den fiberswtichen eller var det bare å koble på maskinen direkte? Er bare å koble maskinen direkte til fiberswitchen, så skal man være online. Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) har ikke sett mye framgang de siste 2ukene, ser de har slengt opp 1stk liten fiber stolpe patch inni gata her på en stolpe.. Ellers ser det veldig rolig ut i hjorteveien og Sæterveien. Endret 15. november 2010 av .:KaLLe:. Lenke til kommentar
Bofibrus Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Hei, jeg er oppkoblet i Bjørkåsen. Går så det suser Er det noen som vet hvordan man åpner porter i switchen? Edit: Leste et sted at Switcher ikke bryr seg med sånt, men min torrent-klient klager over firewall.... noen idéer? Endret 17. november 2010 av Bofibrus Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 Hei, jeg er oppkoblet i Bjørkåsen. Går så det suser Er det noen som vet hvordan man åpner porter i switchen? Edit: Leste et sted at Switcher ikke bryr seg med sånt, men min torrent-klient klager over firewall.... noen idéer? Hei og velkommen til forumet! Du ringer rett og slett til Bofiber og ber de åpne de portene du trenger. Lenke til kommentar
Bofibrus Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 OK, takk for info. Ringer dem i morgen! Lenke til kommentar
Bofibrus Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Sendte en epost, har ikke fått svar. Har noen fått vite hvilken SMTP-server vi kan bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå