Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen naboer rundt her som visstnok skal ha fått en mail på fredag om at nettet skulle være klart i dag (mandag). Noen som har hørt noe eller fått samme mailen? Sto en montør ved hver stolpe i hele bjørneveien på fredag så skulle tro at det er noe som skjer...

 

Naboen som bor i samme tomannsbolig hadde fått mail om at han måtte koble strøm på switchen, syntes det var merkelig at vi ikke har fått den mailen. Kabelen ble koblet i stolpen for en stund siden.

 

Merker at jeg begynner å bli utolmodig etter hvert. BKK lovet at vi skulle få altibox i mars 2009, noe som aldri skjedde. utpå vinteren 2009 ble vi lovet fiber fra bofiber i mars 2010 som heller aldri kom. Forstår at de ble forsinket etter den vinteren, men har jo tross alt gått ett halvt år siden det. Etter mars 2010 har de lovet det 2 måneder fram hver gang vi har ringt. :nei:

Lenke til kommentar

@Joakimd

 

sikker på at den mailen ikke er gått i spam filteret ditt? vist du sender meg en pm med mail adressen din så kan jeg se om den ligger i masseutsendelsen fra bofiber..

eller du kan ta kontakt med bofiber direkte ;)

 

ja, jeg å ble lovet fiber i Mai 2009, og igjen innen juni 2010. i dag ser det ut som at de har klart å strekke stam nettet inn i krohnåsveien, rusler rundt 2 karer her å klatrer i stolper med fiber.

Lenke til kommentar

Forrige e-post jeg fikk fra dem var den 8.6.2010. Har fått "switch/router" (hvit Inteno-boks) og har fiberkabel i veggen. Mangler derimot en liten plugg, slik at jeg kan koble den tynne fiberkabelen til "switchen". På utsiden av huset er fiberen strukket til stolpen, og henger derfra. Slik har det gjort siden mars. Sist jeg ringte dem var 1.september, og da fikk jeg beskjed om at Bjørkåsen skulle være koblet opp innen 2-3 uker. Vet ikke helt hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar

Bofiber virker ganske useriøst. Alle i ledelsen har mellom 3 og 10 andre firmaer, de fleste med negativt regnskap. De har ikke levert inn regnskapet for 2009 enda, noe som vil si at de snart går på en smell visst de ikke klarer å få inn penger etter hvert... Sender ut fakturaer i hytt og pine som de sier at man ikke trenger å betale osv.

 

Jaja, tror vi skal være ganske fornøyd visst de får opp stamnettet og selger det til noen andre, forhåpentligvis ngt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi tegnet kontrakt for godt over et år siden, da vi bodde på Midtun. Innen et halvt år regnet de med å starte utbygging i vårt område sa de den gang. Da vi flyttet hadde vi enda ikke hørt noe.

 

Vi kjøpte oss hus på Hop i mars og Bofiber antydet installasjon der innen noen måneder. Før sommerferien fikk vi også besøk av montører som gjorde innvendig montering og strakk fiberkabel til nærmeste telefonstolpe. De engelsktalende montørene hadde ingen formening om når vi ville bli tilkoblet, men ba oss ringe Bofiber.

 

Jeg har ringt hver måned siden da og hele tiden ligger oppkobling ca. en til to måneder frem i tid. For en måned siden fikk vi mail fra Bofiber med melding om at de begynner oppkobling i vårt område 27. september så vi måtte sette strøm på utstyret. Da ble vi lykkelige da...

 

Gleden ble kortvarig, for jeg undersøkte nærmere i går og fikk beskjed om at mitt område strekker seg fra Apeltun/Skjold til Nesttun/Paradis og det kan enda ta flere måneder til de kommer til min gate.

 

Disse forsinkelsene og usikkerheten hadde bare vært irriterende hvis vi hadde hatt ADSL i dag. Siden vi hele tiden har blitt forespeilet installasjon i nær framtid, har vi latt være å binde oss til en annen bredbåndsleverandør i et helt år mens vi venter. Vi har et mobilt bredbåndsabonnement, som vi bestemte oss for å klare oss med som en nødløsning den korte tiden mens vi venter. En familie på seks topper fort begrensningen på 6GB/mnd og hastigheten er derfor maks 200 kbit/sek mesteparten av tiden. Rasjonering av internett med tenåringer i huset er ikke lett.

 

Hvis bare Bofiber hadde vært ærlig fra starten, hadde vi bestilt ADSL for lenge siden. Nå har vi kastet bort et halvår allerede. Det er usikkerheten og feilinformasjonen som plager meg. Jeg trøster meg med at alt blir så mye bedre når de endelig kommer, men inntrykket av firmaet blir bare dårligere og dårligere etterhvert som utsettelsene baller på seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi tegnet kontrakt for godt over et år siden, da vi bodde på Midtun. Innen et halvt år regnet de med å starte utbygging i vårt område sa de den gang. Da vi flyttet hadde vi enda ikke hørt noe.

 

Vi kjøpte oss hus på Hop i mars og Bofiber antydet installasjon der innen noen måneder. Før sommerferien fikk vi også besøk av montører som gjorde innvendig montering og strakk fiberkabel til nærmeste telefonstolpe. De engelsktalende montørene hadde ingen formening om når vi ville bli tilkoblet, men ba oss ringe Bofiber.

 

Jeg har ringt hver måned siden da og hele tiden ligger oppkobling ca. en til to måneder frem i tid. For en måned siden fikk vi mail fra Bofiber med melding om at de begynner oppkobling i vårt område 27. september så vi måtte sette strøm på utstyret. Da ble vi lykkelige da...

 

Gleden ble kortvarig, for jeg undersøkte nærmere i går og fikk beskjed om at mitt område strekker seg fra Apeltun/Skjold til Nesttun/Paradis og det kan enda ta flere måneder til de kommer til min gate.

 

Disse forsinkelsene og usikkerheten hadde bare vært irriterende hvis vi hadde hatt ADSL i dag. Siden vi hele tiden har blitt forespeilet installasjon i nær framtid, har vi latt være å binde oss til en annen bredbåndsleverandør i et helt år mens vi venter. Vi har et mobilt bredbåndsabonnement, som vi bestemte oss for å klare oss med som en nødløsning den korte tiden mens vi venter. En familie på seks topper fort begrensningen på 6GB/mnd og hastigheten er derfor maks 200 kbit/sek mesteparten av tiden. Rasjonering av internett med tenåringer i huset er ikke lett.

 

Hvis bare Bofiber hadde vært ærlig fra starten, hadde vi bestilt ADSL for lenge siden. Nå har vi kastet bort et halvår allerede. Det er usikkerheten og feilinformasjonen som plager meg. Jeg trøster meg med at alt blir så mye bedre når de endelig kommer, men inntrykket av firmaet blir bare dårligere og dårligere etterhvert som utsettelsene baller på seg.

 

Skremmende lik erfaringen min med Altibox. Jeg tror jeg ville bestilt ADSL hvis jeg hadde vært deg.. selv om du har ett års binding. Så er det bedre å heller bli koblet opp med fiber etter hvert og gå over når bindingstiden er over :)

Lenke til kommentar

Snakket med bofiber i dag ang oppkoblingen. Nå sa de til meg at stamnettet var koblet opp, og at de begynner å koble opp husstandene i helgen. MEN det gjelder vist ikke min gate, så eg måtte vente til rundt midten av oktober nå. Er så forbanna plagsomt at de har lovet å lovet fra dag 1 at du er koblet opp om noen måneder, eller uker. De har også sakt at du ikke må si opp bredbåndet ditt, å heller ha 2 abonnement når de kobler deg opp, så skulle de gi oss gratis nett til oppsigelsestiden var ute.

Lenke til kommentar

Skremmende lik erfaringen min med Altibox. Jeg tror jeg ville bestilt ADSL hvis jeg hadde vært deg.. selv om du har ett års binding. Så er det bedre å heller bli koblet opp med fiber etter hvert og gå over når bindingstiden er over :)

 

Vi har bestemt oss for at 6 måneder uten skikkelig internettlinje var mer enn nok. Vi bestilte ADSL fra Nextgentel i går. Nå vil vel Murphy ordne det slik at vi får koblet opp begge deler samme dag. ;-)

Lenke til kommentar

Snakket med bofiber i dag ang oppkoblingen. Nå sa de til meg at stamnettet var koblet opp, og at de begynner å koble opp husstandene i helgen. MEN det gjelder vist ikke min gate, så eg måtte vente til rundt midten av oktober nå. Er så forbanna plagsomt at de har lovet å lovet fra dag 1 at du er koblet opp om noen måneder, eller uker. De har også sakt at du ikke må si opp bredbåndet ditt, å heller ha 2 abonnement når de kobler deg opp, så skulle de gi oss gratis nett til oppsigelsestiden var ute.

 

De har også sagt til oss at vi ikke må si opp eksisterende bredbånd. Problemet vårt har vært at vi nylig flyttet i ny bolig og ble "lovet" snarlig tilkobling og har defor unlatt å bestille fra noen andre i mellomtiden. Nå holdt vi ikke ut mer og har bestilt fra Nextgentel.

 

Hvis Bofiber gjør som du sier i bindingstiden, er det kjempeflott, men da er det virkelig frustrerende for oss at de ikke kunne gi oss beskjed om det for 6 måneder siden. 6+ måneder med praktisk talt ISDN-hastighet er ikke noe morsomt, når man har blitt så godt vant, som vi var der vi bodde tidligere.

Lenke til kommentar

Snakket med bofiber i dag ang oppkoblingen. Nå sa de til meg at stamnettet var koblet opp, og at de begynner å koble opp husstandene i helgen. MEN det gjelder vist ikke min gate, så eg måtte vente til rundt midten av oktober nå. Er så forbanna plagsomt at de har lovet å lovet fra dag 1 at du er koblet opp om noen måneder, eller uker. De har også sakt at du ikke må si opp bredbåndet ditt, å heller ha 2 abonnement når de kobler deg opp, så skulle de gi oss gratis nett til oppsigelsestiden var ute.

 

De har også sagt til oss at vi ikke må si opp eksisterende bredbånd. Problemet vårt har vært at vi nylig flyttet i ny bolig og ble "lovet" snarlig tilkobling og har defor unlatt å bestille fra noen andre i mellomtiden. Nå holdt vi ikke ut mer og har bestilt fra Nextgentel.

 

Hvis Bofiber gjør som du sier i bindingstiden, er det kjempeflott, men da er det virkelig frustrerende for oss at de ikke kunne gi oss beskjed om det for 6 måneder siden. 6+ måneder med praktisk talt ISDN-hastighet er ikke noe morsomt, når man har blitt så godt vant, som vi var der vi bodde tidligere.

 

Ja, eg ser den. Det er kjipt.

Alt hadde vært så mye lettere hvis de hadde lakt ut en fremdriftsplan hver uke på hjemmesidene, å heller oppdatert den ofte om forsinkelser. Tipper de hadde sluppet 90% telefon og mail henvendelser også da. De er elendige på å oppdatere hjemmesiden også. Er vel ikke noe nytt på den siden der siden i fjor.

Lenke til kommentar

Var noen karer fra Bofiber nedi gaten (Bjørkåsen) her tidligere i dag (ca. 9:30-tiden) og fiklet med noen fiberkabler. Kanskje det faktisk skjer noe her oppe snart.

Synes det er veldig dumt at det ikke er kommet oppdateringer på websiden, eller hyppigere oppdateringer pr. e-post. De oppfordrer folk til å ringe. Det er ikke alltid det passer å ringe. Må jo være bedre for alle å poste informasjon på en webside enn å be alle ringe. Vi skulle få beskjed om når det var "trygt" å si opp vårt gamle ADSL-abonnement, men har ikke hørt noe. Her i huset kommer vi ikke til å si opp noe som helst før jeg vet at alt fungerer 100% og er stabilt. Verre er det selvsagt med dem som ikke hadde noe bredbåndtilknytning, men som ble "lovet" oppklobling om "et par måneder". Inntrykket og troverdigheten til Bofiber synker dessverre for hver dag som går.

Lenke til kommentar

Var noen karer fra Bofiber nedi gaten (Bjørkåsen) her tidligere i dag (ca. 9:30-tiden) og fiklet med noen fiberkabler. Kanskje det faktisk skjer noe her oppe snart.

Alt har hengt klart og koblet opp her oppe på Vallaheiene siden i vinter/vår, men ikke skjedd noe etter det så ville kanskje ikke håpt på for mye. Hos meg har de riktignok ikke strukket noe :/

Lenke til kommentar

Inntrykket og troverdigheten til Bofiber synker dessverre for hver dag som går.

Helt enig der. Glad jeg fikk skrevet på kontrakten at jeg kan trekke meg umiddelbart. Hadde ikke vært noe problem å akseptere at de var usikker på oppkobling, men når de sier en spesifik dato eller måned bør de klare å holde det eller holde folk skikkelig oppdatert.

Lenke til kommentar

 

NGT planlegger, så det kommer nok :)

 

Tja, de har da selv hevdet at de ikke på noe vis ønsker og stå for utbyggingen selv og ser på seg selv som en tjenesteleverandør ovenfor utbyggerne, hvis de ikke har endret seg så er det jo slike firmaer som Bofiber som de vill samarbeide med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...