Gå til innhold

Bofiber - nytt selskap i Bergen


Anbefalte innlegg

"hussentral for tilkobling til fibernettet" vil jeg tolke som modemtilkoblet fibernettet, eler evt. integrert ruter/modem i samme løsning. Godt mulig at det er bare rent modem, men at "hussentralen" bare er en rå fiberkontakt i veggen tviler jeg mye på. Som sagt ville ikke de fleste forbrukere hatt fjærneste anelse hvor de skulle oppdrive et fibermodem fra hehe, til og med jeg måtte lett godt da tror jeg for at alt skulle passe med standardene som ble brukt osv.

 

-Stigma

 

Altibox kallar "modemet" for heimesentral, så det er nok det, ja.

 

Eg les det du har gjengitt frå Bofiber, skal dei ta seg av ruting/NAT i sitt nett? I så fall kan det virke som dei har tenkt å dele ut lokale IP-adresser til enhetane som blir tilkobla, då reknar eg med dei vil bruke DHCP for utdeling av adresser.

 

Men sentral ruter som skal håndtere NAT, det er spennande, bare vent til alle med 50 Mbps-linje set i gang torrentane sine. Eg skal ikkje ha Bofiber sjølv, men er spent på korleis dette vil fungere, håpar de kan skrive litt om det de kjem fram til. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut av det, er BKK.

 

Det kan nok stemme.

Tipper de går over til Banetele etterhvert, TDC håper jeg de ikke bruker da de har en merkelig routing.

BaneTele eksisterer ikke, så du mener vel Ventelo.

Nei ikke noe som jeg er kjent med, at de skal over på Ventelo.

 

For meg er Banetele fortsatt Banetele, selv om de er en del av Ventelo konsernet :)

Nå blir valg av underleverandører som oftest ikke bekjent for kundene.

Eneste store minuset med små selskap er et dårlig stamnett, uten backupløsninger eller ringsystemer på oppsettet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fått to regninger. Har ikke betalt den siste. Tenker å ringe ned å høre hva som skjer.

2 stk? Jeg bare sendte en mail at jeg ikke betalte før ting var ankommet (jeg har ikke fått kabel til hus etc), og det var helt greit.

 

Jeg fikk en e-post der det stod at dersom jeg hadde fått faktura så trengte jeg ikke å betale, og hvis jeg allerede hadde betalt, så ville det telle fra jeg ble koblet opp. Jeg har fått kabel i huset, men den går bare til telefonstolpen, men ikke lenger enn det. Har ikke skjedd noe her siden april.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor utrullingen foregår for tiden, hvis noe skjer i det hele tatt?

 

Jeg fikk installert en boks i huset før sommeren og fikk regning for tilkobling like etter. Oppkobling ville skje i løpet av juli, ble jeg fortalt.

Jeg ringte i slutten av juni for å høre om nærmere tidspunkt. Fikk beskjed om i løpet av august.

Jeg ringte igjen i slutten av juli, ble fortalt i løpet av september.

 

Jeg tør ikke ringe flere ganger. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Jeg har betalt for tilkobling/utstyrspakke, men grunnen til at jeg "ikke tør" å ringe, er at jeg regner med å bli skuffet ved å få høre at det er enda en måned å vente.

 

Er ganske enig i at websidene til Bofiber er dårlige på å gi oppdatert informasjon.

 

Edit: Jeg så forresten at noen har vært her i dag og strukket fiberkabelen, som hang i en kveil fra husveggen, videre opp i telefonstolpen bak huset. Håper det betyr at nå er det like før...

Endret av kgjosund
Lenke til kommentar

hos meg har de også nylig vært å hengt opp fiberen i stolpen, men en liten tur i nabolaget så jeg ingen ting til stam nettet til bofiber.

 

jeg leste at dem i småråslia skulle få koblet opp fiberen sin innen 4 august, var en tur i apeltunvegen, hjortevegen, nedre smøråsvegen og bjørnevegen og alt jeg så var fiber hengene ned i fra stolpene.

 

tenker jeg tar en tlf til bofiber på mandag og hører hvordan de ligger an. har ventet i 1 1/2år på fibern fra dem nå...

 

forreste så heter routeren bofiber leverer Planet GSD-802s som egentlig er en intelligent switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...