Gå til innhold

Onkyo TX-SR606 som stereoforsterker

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal i utgangspunktet ha meg en ny stereoforsterker, for jeg tror ikke det blir aktuelt å kjøpe et flerkanalssystem med det første (mulig jeg vil kjøpe en sub) samtidig vil jeg gjerne ha noe som samler litt alle de ulike komponentene som skaper ledninger i stua og tenker at en Onkyo TX-SR606 høres bra ut. Men er dette skivebom i og med at det hovedsaklig skal brukes til vanlig stereo med to (og muligvis en sub) høytalere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis du hovedsakelig skal kjøre i stereo, er det veldig dumt å gå for en surroundreceiver. Dette går ut over lydkvaliteten, i negativ forstand. Er Harman/kardon HK 3390 en forsterker som ser interessant ut?

Lenke til kommentar

Har Onkyo TX-SR606 selv og det er en god forsterker. Har ikke noe negativ å si.

Men du får vel nesten garantert en bedre forsterker hvis du kjøper en stereo forsterker til samme pris.

Hvis du kjøper en stereo forsterker kan man vel bruke den til effekt-forsterker til frontene den dagen man vil utvide til surround!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvis du kjøper en stereo forsterker kan man vel bruke den til effekt-forsterker til frontene den dagen man vil utvide til surround!?

Så lenge forsterkeren har pre-in så går dette veldig bra. Hvis ikke må du eventuelt koble til en av input-kanelene for å så justere volumet manuelt.

Lenke til kommentar

Så lenge forsterkeren har pre-in så går dette veldig bra. Hvis ikke må du eventuelt koble til en av input-kanelene for å så justere volumet manuelt.

Pre-in er viktig ja.

Det er en dårlig ide å benytte en vanlig kildeinngang som pre-in da den lett vil kunne overstyres og gi forvrengt lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...