Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg får BSOD av uante grunner

Anbefalte innlegg

Hei!

I posten i går fikk jeg min nye Intel Q9300, en raidkontroller og 1 750 GB HDD.

Jeg var pumped for å installere RAIDet, og hadde i forveien wipet systemharddisken med Shdiag-verktøyet som ligger på UBCD.

Når det var ferdig, koblet jeg til disken og kontrolleren, og koblet til mine 3 750 GB til kontrolleren, bootet, og konfigurerte dem i RAID 0.

Etter utallige forsøk på å boote opp CD-en og gå i BIOS, funket det bare hvis jeg koblet fra en av diskene i arrayet. Etter litt hjelp fra folk, konkluderte jeg (vi) med at kontrolleren var DOA.

Jeg koblet fra kontrolleren, og fant ut at jeg kunne i det minste installere Vista. Installeringen gikk helt fint, nyeste driverne er på plass, og alt er up-and-running.

Men egentlig ikke, for innen den samme timen jeg hadde installere Vista, så fikk jeg to BSOD, begge hvorav skal nevnes mens jeg kjørte Media Player Classic, om det har noe betydning.

I natt kjørte jeg en CPU stresstest og Memtest, og ingen av de ga noen feil.

Det burde også nevnes at når jeg byttet CPU, så tok jeg en synål og fiklet borti en av pin-ene i sokkelen fordi den var skjev. Jeg brukte også hånden. Før jeg gjorde det, var jeg veldig obs på å ta på både strømforsyningen, jordet kabel OG kabinettet, for å "lade meg ut".

Akkurat nå har jeg bootet opp igjen, og lar systemet være helt i ro, for å se om noe skjer, men jeg kunne virkelig trengt hjelp til feilsøking med tanke på at TG er rett rundt hjørnet, og jeg vil ta med meg en frisk PC.

Mvh,

Thomas Våg

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...