EMS15 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har en fetter som vil ha moped, men får ikke lov av foreldrene. Kan de nekte han lappen siden han ikke er mydig? Eller er det opp til ham? Han har pengene og sånt ! Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg skjønner ikke helt hvorfor de i det hele vil nekte han, er han gammel nok burde de nesten brukt kraft for at han skulle tatt den Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har han tjent pengene selv? Hvis foreldrene har gitt ham pengene i form av gaver eller lommepenger kan de nekte ham i å bruke pengene. Hvis han har tjent de selv kan de fortsatt sette en øvre grense. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Komfepenger tror jeg. Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Ja, foreldrene kan nekte han å ta lappen fordi han ikke er myndig. Enkelt og greit. Foreldre kan bestemme mye rart. Tipper han ikke får ta lappen fordi foreldrene mener det er en unødvendig risiko. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jepp, hadde det samme av mine foreldre - ikke direkte forbud, men store økonomiske fristelser hvis jeg styrte unna tobakk og motorsykkel Frem til du er myndig, kan foreldre forby deg helt; og frem til du er økonomisk selvstendig kan de hekte nokså store betingelser på pengestrømmen Og ja, 16 år etter myndig alder er det både tung motorsykkel og pipetobakk <.< Er litt både/og med min opplevelse - jeg tror nok at ungdom har godt av å lære seg moped + det lille av hobbymekking og ansvar som følger med; men jeg hadde vært litt kritisk til å tillate mine unger (hvis jeg får noen ) å skaffe seg moped hvis jeg hadde bodd i et område med mer trafikk. Heller droppe moped og hive dem på lett motorsykkel, egentlig. 45 km/t mopeder på 60 km/t veier unner jeg ingen. Endret 30. mars 2009 av Sondring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå