fUsiOn Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei, prøvd å søke litt på forumet her men fant ikke helt klare svar. Jeg kjøpte Vista OEM her for snart et år siden da jeg kjøpte ny stasjonær PC med tanke på at jeg sikkert ikke ville bytte HK eller oppgradere nevneverdig med det første. Og jeg fikk jo ganske rett i det siden etter å ha testa Windows 7 på laptoppen og er svært fornøyd med det så lurte jeg på dette med Retail versjon. Jeg har da en stasjonær og en latop, og med tanke på at Windows 7 kommer til å vare en stund fremover så vil jeg sikkert skaffe meg en ny laptop og stasjonær i løpet av den tiden. Vil jeg kunne bruke en retail versjon av Windows 7 på både stasjonær og laptop samtidig, eller må jeg fortsette og kjøpe en hel drøss med OEM versjoner? Det koster jo over 3000kr for en retail versjon av Vista Ultimate og Windows 7 blir nok dyrere. Når man betaler så mye så ville jeg tro at man kan gjøre hva en vil med det OSet? Hvordan fungerer dette i praksis. Vil jo nødig sitte der med å ha brukt over 3000kr på Windows 7 Retail som ikke kan brukes fordi jeg har brukt det på PC og laptop. Leste at man bare kan bytte HK 3 ganger på retail mot 1 gang på OEM. Syns 3 ganger virker litt lite med tanke på at folk bytter PC hvert år og Windows 7 sikkert varer lenger enn 3 år. Man prøver jo å være lovlydig, men et sted går jo grensa for en fattig student. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 En lissens, en PC. Med andre ord, så kan du om du har en Win7 lissens velge om du vil bruke den på den stasjonære eller bærbare PCen. Jeg vil anta de samme OEM reglene for Vista som til Win7: Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Er ikke rart at folk bruker piratkopier her i verden... Skulle vært rabatt ordninger til de som hadde 2 eller flere PC'er. Det lønner seg tydeligvis ikke å være lovlydig. Man bytter jo ikke hovedkort så ofte, så ser nesten ikke poenget med retail i det heletatt. Kan nesten kjøpe 3 OEM lisenser for prisen av 1 retail. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå