Qumad Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Når jeg tidligere har tatt backup av filmene mine så har jeg bare "kopiert" dem over på disken da jeg ikke var helt sikker på hvor mye jeg mistet av kvaliteten hvis jeg gjorde det om til DVD5 iso filer. Nå har jeg ett problem med at en del av filmene mine er vekk og jeg vil brenne dem ut igjen, men er ikke interessert i og betale for DVD9 plater. Er det en måte jeg kan gjøre om DVD9-iso filene mine til DVD5-iso filer slik at jeg får dem inn på vanlige 4,7 GB plater? Hvor mye dårligere blir kvaliteten da? Når jeg i fremtiden skal lagre filmene mine på dataen, hvilket prog er best og hvilken fremgangsmåte bør jeg bruke? (Sånn at jeg i ettertid kan få dem over på 4,7 GB plater. Ta vekk rulletekst og ekstra materiale, er det nok til at en film får plass på en vanlig plate, eller må man komprimere uansett? Vil det og ta vekk unødvendige ting gjøre at programmene ikke komprimerer fult så mye, eller har det ingen betydning? De som gjør dette med mange filmer, hva gjør de? Startet ny tråd på emne da tidligere tråder om dette var gamle og muligens så er det nye prog osv. som kan løse dette bedre nå. Usikker på hvilken kategori dette bør postes i, ser andre har lagt det i litt forskjellige kategorier, men da jeg er ute etter software som gjør jobben så er vel dette korrekt plassering. Spoiler inneholder kun linker til noen gamle tråder rundt lignende tema som jeg har linket til for min egen del. Legge DVD samlingen min på harddisken Ripping DVDs to MPEG4 with K9Copy 8GB DVD .iso fil til 4,7 GB DVD plate gratis program til og rippe dvd til pcen? Hvordan få film på inn på en 4.7GB plate? Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det har seg slik at DinSide har skrevet en fin guide om akkurat dette temaet. De linker også til tre gratisprogrammer som gjør jobben for deg både raskt og lettvint. Ta deg en kikk her. Jeg har gjort dette flere ganger, men har brukt Nero og ikke de programmene du finner i denne artikelen. Jeg har ikke opplevd noe særlig til kvalitetstap, selv om størrelsen på filmen ofte må nesten halveres. Dette skal med andre ord ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå