Gå til innhold

Gave til fruen, D40 eller D60 (eller et P&S kamera)?

Anbefalte innlegg

Fruen sliter litt med mitt D300, for stort for hennes hender, samt at hun savner litt den "grønne" innstillingen fra D70 som gikk istykker.

Jeg antar at dette tilbudet fra Scandinavian Photo er det jeg kommer til å for:

D40/18-55 II = 2500,-

Vet D60 er nyere ,men for en som hovedsaklig kommer til å skyte på grønt, så antar jeg at D40'en holder.

Noen anbefalinger/frarådinger før jeg trykker på kjøpsknappen?

(Har tammy 17-50 2.8 og Sigma 50-150 2.8 allerede)

Vurderer kanskje også p&s kamera, men hva er det tilfelle som konkurrer på kvalitet med D40? i ca samme prisklasse?

Endret av gwh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil vel si at D40 holder jeg også,
Ja, holder gjør det i massevis. Personlig vil jeg gjerne ha en bra kompakt i tillegg, og den kan godt kona disponere til vanlig, men det er jo en smakssak. Skal du ha speilrefleks, er D40 god nok. Skal du ha en kompakt ville jeg kikket på LX3.
Lenke til kommentar
Kan ikke bruke mellomlegget på kona, da jeg skal på fin tur med kompisene om en måned :new_woot:

Klart det, tøffen. :cool:

D40 er jo bra, og prisen er hyggelig. Og LX-3 er ufattelig fristende. Hvorfor spør du oss, eller hadde ikke fruen noen formening? Egentlig ganske kjekt å kunne ha tilgang både til et godt speilrefleks, og et godt kompaktkamera. For å sukre D40'en kunne du jo hive en 35mm f/1.8 i kurven med det samme.

edit: satvefeil

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Nå bruker jeg tøfler 51 av årets 52 uker, så den gutteturen er grei.

35mm 1.8 dx kommer til å bli handlet når skattepengene er inne på konto.

Fruen er ikke klar over hva som kommer, men hu8n har klaget over D300 lenge nok nå.

Er egentlig litt skeptisk til kompakt kameraer, da vi har 3 gutter i alderen 2-8 som ikke sitter så altfor lenge stille.

Hurtig oppstart samt 0 tid fra du trykker på utløserknappen til bildet er meget høyt prioritert.

Lenke til kommentar

Hun kommer til å bli dritfornøyd med D40. Det er nemlig jeg som frue selv :lol: Perfekt for damehender, enkelt å forstå og gir ( i mine amatørish / har ingen store ambisjoner utover fine hverdagsbilder ) knallgode bilder jeg er relativt stolt over i min egen verden :)

Lenke til kommentar

Jeg ville klart gått for D60, fordi informasjonen på skjermen snur seg når du snur kameraet til vertikal posisjon! Det er kulere enn D40.

Forresten er vel mangel på "Grønn auto" ikke noe skikkelig grunn for å kjøpe kamera, fordi P jo er auto (bortsett fra at blitsen ikke spretter opp i tide og utide, men man trenger ikke Mensa-meldemskap for å trykke på knappen så den spretter opp). Størrelsen på kameraet er en legitim grunn, dog.

Lenke til kommentar

D40 og 35mm 1:1,8 blir en veldig pen liten hendig sak. Hvis du går for P&S ville jeg faktisk valgt en av de robuste/vanntette modellene til enten pentax eller olympus. Vet at bildekvaliteten ikke er på høyde med LX3, men det er festlig å kunne bade med kamera :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...