Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n min er treg og jeg vet ikke hvorfor

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Har et stort problem og skal fortelle dere.

Jeg fikk bluescreens random på min gamle windows installasjon og bestemte meg for å reinstallere Windows XP Pro. Etter jeg hadde installert alle drivere og konfigurert datamaskinen får jeg 3000 3dmark06 mindre. 8000 før og 5000 nå.

Dere syns sikkert 8000 er mye på pc'n min men jeg klarte det.

Det jeg mistenker er enten drivere eller en bug i Windows XP. Håper noen guruer kan hjelpe meg.

AMD X2 3800+ @ 2.7Ghz

ATI Radeon HD 3850 @ 850/2120

4x 512MB DDR @ 500Mhz

MSI K8N Neo Platinum Socket 939

5 Disker @ 3.6TB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

det har ikke noe med bluescreenen. Spillene gikk mye mere flytende med den gamle Windows installasjonen selv om jeg fikk bluescreen noen få ganger.

Har ingen noen konkrete tips?

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
det har ikke noe med bluescreenen.
Jeg fikk bluescreens random på min gamle windows installasjon og bestemte meg for å reinstallere Windows XP Pro.

:hmm:

Jeg vi be de sjekke om det ligger noen tunge prosesserer å kjører i bakgrunnen, feks. viftestyring eller antivirus programmer. Sjekk også om det ligger noen tunge programmer som lastes under oppstart av Windows.

:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

ingen tunge programmer blir lastet i oppstart og 99% av prosessorkraften er ledig.

Tviler på at blåskjermene har noe med ytelse å gjøre... Fikk jo 3000 flere 3dmarks med den gamle installasjonen... Og pcn blir ikke ødelagt av å installere windows på nytt heller.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

alt er så nytt som jeg klarer å finne.

Nforce 3 drivere: 6.86_nforce_win2kxp_international_whql

Skjermkort: 9-3agp-hotfix_xp32_dd_ccc

skjermkort driverne er litt spesielle siden det er til AGP. det er en hotfix de har lagd for AGP kortene.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

har kjørt full scan med oppdatert nod32 og det fant ikke et eneste virus.

Har ingen trojaner heller.

Ingen av de alternativene på den siden kan gi meg 3000 ekstra 3dmarks

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Nei ikke på en to tre, men de kan indirekte innvirke til å hjelpe deg på veien. Rart du skal ha mistet så mye poeng bare ved å installere Windows på nytt. Sikker at at du ikke har kommet borte i noen kabler i maskinen, slik at feks, skjermkortet ditt ikke mottar nok strøm. Dette vil kunne gi en vesentlig nedgang i ytelse.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg brukt 3DMark noe særlig, men jeg vet dette programmet har mange muligheter for konfigurasjon. Er du sikker på at du innehar sammen innstillinger for programmet som du hadde før du formaterte maskinen din? Om du konfigurerer alt til å kjøre på fullt vil ytelsen bli dertil (maskinen din er mulig ikke kraftig nok).

Jeg lurer også på hvorfor dette er så viktig for deg? Denne kategorien er titulert "Maskinen fungerer ikke", i så måte fungerer maskinen din, men da ikke tilfredsstillende etter dine ønsker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

det er gamer pcn min så det er veldig viktig. Brukte demoen til 3dmark alle gangene og da kan man ikke forandre innstillinger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

strømforsyningen er bare 4 måneder gammel og er på 600 watt. Skjermkortet er også veldig nytt.

Tviler på at det er hardware feil siden det skjedde akkurat etter installasjon av windows.

Tror heller at det er en stor bug eller driver feil.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...