Frika Bazinga Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei, oki, eg hadde 3 OS'er på pcen, Xp, ubuntu 8.10 og Win 7. Eg var så ufattelig lei av å måtte faktisk sitte ved pcen når eg bootet den opp grunnet GRUB at eg slettet partisjonen med Ubuntu 8.10 på. Noe som eg vet vil resultere i en "GRUB Error 21" bare att denne gangen ble det en "GRUB error 22". Eg søkte rundt på nettet og fant ut at det var noe med at GRUB loaderen ikke fant riktig partisjon, noe som egentlig e logisk. og at Super Grub Disk skulle gjøre susen. Eg bootet opp denne disken valgte noe med MBR-windows. og da bare bootet windows, opp. rebootet eg uten cd kom fortsatt Grubb erroren. Eg har prøvd alt windows 98 cd med "fdisk /mbr" til xp, vista og Win7 cd med "bottrec /FixMbr" og "bootrec /Fixboot". ingen ting fungerte. Så bootet eg opp Super disken igjen, og trykket på noe med windows og tror det var BCM. Noe som forsåvid var bra, siden Grub Erroren er vekke. men nå har eg en "/boot/BCM/ "error: 00000000..." type melding når eg booter opp ny innstalert win7. Kan noen hjelpe? Maskinvare om nødvendig: Asus M2N32 Phenom x4 9600be 2Gb minne 2 HDD (1 OS + 1 Stuff (som eg nylig har klart å formatere via win 98, non DOS partisjons sletting, gudene vet hvorfor denne ble slettet) Eg har lest litt rundt etter svar på denne feilen, og noen på et engelsk forum mener det kan være rekkefølgen på boot. Noe eg har sjekket og min minste (os) disk er første prio. Takk på forhånd Frik Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Først og fremst så kunne du bare konfigurert GRUB til å boote Win7/XP hvis det var det som var problemet. Uansett, Fixmbr/fixboot er verktøyet man skal bruke til slikt. Men jeg ser et potensielt problem, og det er at den fikser MBR på feil disk. Så jeg ville tatt ut alle disker utenom OS disken og så kjørt de verktøyene. EDIT: kan du boote XP nå? Den siste erroren der virker igrunnen mer relatert til Win7 enn grub (og i så fall hører ikke denne posten hjemme her) Endret 29. mars 2009 av NorthWave Lenke til kommentar
Frika Bazinga Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Først og fremst så kunne du bare konfigurert GRUB til å boote Win7/XP hvis det var det som var problemet. Uansett, Fixmbr/fixboot er verktøyet man skal bruke til slikt. Men jeg ser et potensielt problem, og det er at den fikser MBR på feil disk. Så jeg ville tatt ut alle disker utenom OS disken og så kjørt de verktøyene. EDIT: kan du boote XP nå? Den siste erroren der virker igrunnen mer relatert til Win7 enn grub (og i så fall hører ikke denne posten hjemme her) Eg trakk ut disk nummer to, instalerte vista, plugget inn disk nr 2 formaterte den under vista og nå er alt oppe og går, desverre før eg fikk sett svaret ditt Takk for hjelpen, og det var ikke eg som flyttet posten Frik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå