Gå til innhold

Hva skal pcen brukes til?

Anbefalte innlegg

Dro frem den gamle konfirmasjons pcen til eksen som hun etterlot i boden og fant noen eldre ram brikker hos mor. Så nå lurer jeg på hva denne kan bli brukt til. Router trenger jeg ikke da jeg gikk til innkjøp av en Dlink 655 for ikke lenge siden. Har fortsatt måneder igjen av bindingen til one.com, web server trenger jeg ikke. Mail server tror jeg heller ikke jeg trenger.

Jeg bruker ntp slik at klokken går riktig. Jeg har da tenkt på at jeg kanskje skal gjøre maskinen tilgjenglig som ntp server hos http://www.pool.ntp.org/. Men utfra hva jeg kan lese der trenger man en egen maskin med fast IPadresse. Jeg tar kanskje feil? Om jeg kan bruke maskinen som ntp server kan jeg kanskje kombinere dette med noe annet. Jeg lurer da på om noen har en god ide til hva jeg kan gjøre, evt en forslag til bedre bruk som utelukker ntp server.

Maskinvare 1Ghz AMD CPU, 345Mb ram (burde være 500-ish), 20Gb lagringsplass, gammelt skjermkort

Jeg glemte en ting. Jeg har allerede en filserver.

Endret av jonkar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brennmur.

Multimedia server (mpd+streaming?) mythtv blir vel litt for tungt(?)

Kolab. (exchange-like, mail)

Eller en server du kan leke og lære med. F.eks. prøv den nye ubtuntu 9.04 server med eucalyptus. Er for treg maskin til å kunne bruke den til noe nyttig, men for å leke med går det fint.

Lenke til kommentar
Brennmur.

Multimedia server (mpd+streaming?) mythtv blir vel litt for tungt(?)

Kolab. (exchange-like, mail)

Eller en server du kan leke og lære med. F.eks. prøv den nye ubtuntu 9.04 server med eucalyptus. Er for treg maskin til å kunne bruke den til noe nyttig, men for å leke med går det fint.

nå var det ikke akkurat en råtass, men du kan likevel donere bort cpu-tid ved å kjøre regneoppgaver for proteinforskning eller ligneden: http://boinc.berkeley.edu/

bare installer via apt-get install boinc-client boinc-manager og start den fra program-menyen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Det er desverre ingen sterk maskin. F@H ville vært en god ide (tenkte jeg ikke på). Men er det virkelig så stor forskjell? Om min pc står på 24t i døgnet vil det jo fort koste noen kroner.

Smif: Streaming med mpd kunne jo ha vært en ide. MythTV blir for tungt, har prøvd. Kanskje den funker best til utforsking og læring.

Endret av jonkar
Lenke til kommentar

Jeg har en P4 2,6 pc som folder, ca 100 poeng får den og koster meg 250W i timen. En annen pc med 9800GX2 og E8500 trekker 450W og gir 10.000 poeng.(kjører ikke på 100%)

osv. Har også en som gir 30.000 poeng men den krever 700W med folding sånn den er programert nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...