Babbo Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 En venn av meg har nettopp sprukket milten, og skal til operasjon snart. Hvordan er risken i denne operasjonen / tilfellen? Svar realistisk og fortest mulig, takk! Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Det går nok bra. Jeg sprakk selv milten og ble opperert, eneste du sitter igjen med er et stort arr på magen å dårligere imunforsvar. Tror det er hvert femte år folk uten milt må ta en vaksine. (sprøyte) Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg skadet milten min på snowboard, var heldig og slapp å fjerne den, men var ganske redusert det neste halvåret pga påkjenningen. Fikk høre en del da det kanskje var nødvenig med operasjon, risikoen er ikke spesielt høy med tanke på livsfare. Så kan nok slappe av! Et noe redusert immunforsvar kan en leve med, mot at en tar en sprøyte innimellom som nevnt over Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hei. En person med total spleendectomy er storsett friske og normale. De er bare mer utsatt for infeksjon enn andre. Det er også anbefalt at de sjekkes for abnormale blodceller i lengre tid, pga. en økt risiko for blodkreft. MVH Vaio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå