Gå til innhold

[Løst]Ser ut som vista ikke får ipadresse over trådløst.

Anbefalte innlegg

Hei!

Har PC-en til naboen over pga at han ikke får den på nett. Det er en bærbar dell med "Dell trådløs 1390 wlan mini-kort, BCM4311 / BCM2050". Det har fungert tidligere, han mener det skjedde etter en windows update.

Jeg får koblet på det trådløse nettverket, men får status som "Tilgang: Bare lokal". Virker altså som den greier å koble seg på det trådløse, men den greier ikke å skaffe seg ip fra dhcp-serveren. Den får ipadressen «169.254.91.73», men burde ha en «192.168.0.xxx» adresse. Det som jeg synes er litt rart er at dhcp-serveren rapportere at den har fått ip-adresse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
lease 192.168.0.45 {
	starts 6 2009/03/28 18:33:55;
	ends 6 2009/03/28 18:35:55;
	hardware ethernet ss:ee:nn:ss:uu:rr:ee:rr:tt;
	uid ss:ee:nn:ss:uu:rr:ee:rr:tt;
	client-hostname "sensurert";
}

Jeg har prøvd denne fiksen, men uten resultat.

Jeg har prøvd å sette statisk ip. Får ikke pinget meg fram til gatewayen, en gang.

Kablet nettverk fungrer heller ikke.

Nettverket fungerer med live-cd.

Noen som kan gi en hjelpende hånd?

edit: fjernet litt missvisende informasjon

edit2: Mulig jeg har funnet feil-kilden til problemet. Han hadde i en periode Norman Security Suite og AVG på samtidig. Han skal ha prøvd å fjerne Norman, men sier at han ikke fikk det helt til. Etter å ha lest dette, så kan det være at han har prøvd å bruke den...

Edit: Avinstallere AVG, avinstallere restene av Norman med Revo, installere Norman 30-dager trail, avinstallere norman, installere avg igjen, og jeg har internett....

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...