Papirkurven Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg har en haug med bilder jeg skulla ha gjort mindre. Så jeg lurte på om det finnes et programm som gjør at jeg kan gjøre det med mange samtidig i stede for å gjøre det med ett å ett bilde. Jeg har Photoshop, så vist det er mulig å gjøre det der så vil jeg høre hvordan. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Er en funksjon i Photoshop ja.. File -> Batch Convert eller noe sånnt.. Du har jo også ImageMagick og diverse. Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Mindre oppløsning? Da kan du bruke PIXresize. Jeg er ganske sikker på at det fungerer med mange filer samtidig Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 I PS CS2 og nyare: File --> Scripts --> Image Processor. Finst andre måtar, men den er den enklaste. Elles finst det mange andre program som gjer dette. I tillegg til dei som allereie er nemnt, kan eg føye til Fast Stone Photo Resizer og Irfanview. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Photoshop er kanskje tregere, men man kan også gjøre mye mer enn bare resize. Window->Actions->New Action(Knapp nederst). Da skal den defaulte til record, men du kan også pause. Når du har laget denne går du til File->Automate->Batch, hvor du velger actionen du laget. Her er det også en del valg, om kilden skal være en mappe eller bilder du har åpne osv. Lenke til kommentar
Leopoldleo Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Gå via Bridge! Da slipper du denne "save" dialogboksen som kommer opp for hvert bilde. I bridge: velg ut filene du skal resize, og så Tools -> Photoshop -> image processor Vips:) Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Takk for svar Skal prøve med photoshop nå. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Enkelt og greit men dessverre ikke alt for bra kvalitet... Men spørs hva man skal bruke bildene til, er det for å sende over et par skrytebilder av barna sine holder det, men skal det brukes til f.eks en portefølje holder det ikke mål. Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 PIXresizer Gjør jobben glimrende. Lite og lett gratisprogram. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 FastStone Image Viewer er et annet alternativ som har denne funskjonen. Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 PIXresizer Gjør jobben glimrende. Lite og lett gratisprogram. Har nevnt det tidligere. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Brukte Bridge i photoshop til å gjøre det. Funket som faen ^^ Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå