johome Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Trykk start > Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Diskbehandling Så tar du et snapshot /bilde av det. Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Skjønner ikke helt dette. Jeg kommer jo ikke inn på windows en gang. Da kan jeg vel ikke gjøre noe? Nå har skaffet meg en windows xp pro cd. Er det noe jeg kan gjøre med den? Tro kanskje jeg får tak i en vista cd i kveld! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Trykk start > Kontrollpanel > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Diskbehandling Så tar du et snapshot /bilde av det. Dette er vel strengt tatt umulig dersom trådstarter ikke er istand til å boote @Trådstarter: Istedet for å sitte her og poste din fortvilte situasjon synes jeg det er på tide å sette igang å gjøre det du skal. Reinstallere. Uansett hvor mange ganger noen her forsøker å gi deg hjelp ser det ut til at det er enklere at du får ett hjemmebesøk. Det ser ikke ut til at du vil ta til deg info om "Harddisk boot priority", kobling av SATA-enheter.. osv. Innlegg #33 sier det meste. Det er der du for første gang sier noe om "før/etter" problemer startet (dersom du i det hele tatt vet hva du gjorde/har gjort). Dersom du virkelig "kun" har byttet ett skjermkort og dette har medført at Win ikke booter må du uansett reinstallere ("Repair" option kan være ett alternativ). Jeg tror du har rotet til SATA-kobligner/bios-settings i vanvare. Da burde det være greit å få boot'et igjen gitt at du enten: Er i stand til å ta til skriftlig info (av bl.a. wiberos). Eller: At du får en som vet noe om Bios/Windows (boot.ini/partisjonering) til å hjelpe deg. I motsatt tilfelle er det bare å ta fram XP Pro/Vista CD/DVD og sette igang. Endret 31. mars 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Når jeg prøver og reparere så får jeg et problem. Etter at jeg har skrevet inn administrator passordet(som ikke er noen ting) Så kommer det opp en greie: C:\WINDOWS> Hva gjør jeg her? Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Her kan du forsøke å skrive fixmbr og / eller fixboot, dette har fikset problemer flere ganger for meg, da blir bootsector på harddisk bygget opp igjen på nytt, selv om jeg ikke er sikker på om dette er problemet her... Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg tror at johome prøver å få fredrf3130 å komme med noe bilder, der hvor han har problemer med å forklare ting, slik vi kan forstå dem. I så fall vil til med mobil tatt bilde fra bios, kunne lastes opp, eller vedlegg relevant bilde fra noe annet. Det er det som johome var mest ivrig med. Fredrf3130 hadde ikke noe som helst media har forklart, så der var det vanskelig med reparere. Men fredrf3130, jeg og føler nå den samme fortvilelse som TL1000S, fordi du plutselig har kommet, med det her: Når jeg prøver og reparere så får jeg et problem.Etter at jeg har skrevet inn administrator passordet(som ikke er noen ting) Så kommer det opp en greie: C:\WINDOWS> Hva gjør jeg her? Så da er vi i gang igjen: -prøve først med ...diskpart.....slik at du ser hva du har av partitoner, og fortell. -prøve med..type boot.ini....hva ser du? -prøve med ...attrib.. vil eventuelt vise om det er ...ntldr ...boot.ini ...ntdetect.com ....osv videre -prøve med ...bootcfg (du har /rebuild option og) ....og ellers hvorfor noe av commandoer vil fungere på c:\windows og noe bare på C:\ (at jeg velger å undersøke hos deg, er på grunn at jeg vet ikke hva du finner på next) Endret 31. mars 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Du vet ikke hva jeg vil finne på nei. Jeg tar like godt og instalere hele xp på nytt. Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Etter hva jeg har forstått har du 2 harddisker i dataen din. Har du reinstallert OS'et siden du fikk dataen din ? Var begge diskene tilkoblet da du gjorde det ? Jeg har lest i flere tråder om problemer med boot og slikt etter at flere disker var tilkoblet mens Os'et ble installert. Så det beste er nok å kun ha en disk tilkoblet mens du installerer OS'et. Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 Hei, fikk innstalert windows igjen og den fungerer som aldri før. Tenkte og benytte anledningen til og takke alle som har har et innlegg i denne tråden. Jeg vil gi en spesiell takk til wiberos som uten tvil har vært den som har kommet med mest støtte. Jeg skjønner at det har vært vanskelig og forstå det jeg skriver, og jeg vil si at dere har skjønt mer enn jeg skulle tro. Et veldig bra støttesystem må jeg si. Muligens bedre en microsoft. (ikke det at jeg noen gang har fått støtte fra dem, men jeg vil annta det:)) Igjen, TAKK! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå