Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]NTLDR is missing. Press CTRL+ALT+DEL to restart

Gjest Anonym konto

Anbefalte innlegg

Det kommer opp dette:

Hard Disk Drives

1st Drive ( HDD:3M-ST3160023AS)  Det jeg vil er at du forandrer det slik at på 1st Drive skal står  

2nd Drive ( HDD:5M-ST3160023AS)       den 5M  disken. Du forstår det, ikke sant?

Hvis jeg klikker enter på den første driven så kommer det opp dette:

Options:

HDD:3M-ST3160023AS  Kan du forandre noe her? slik at den  5M kommer

HDD:5M-ST3160023AS   overst?

Disabled

Se ovenfor

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver igjen.

Du har tastet enter på hardrivers og det kommer opp 

1st Drive ( HDD:3M-ST3160023AS)  

2nd Drive ( HDD:5M-ST3160023AS)

og så når du klikk på den 1st Drive ( HDD:3M-ST3160023AS)

kommer opp den:

Options:

HDD:3M-ST3160023AS  

HDD:5M-ST3160023AS

Disabled

Kan du ikke da merke den 5M og tast enter elller noe annet, slik at det blir slik:?

Options:

Disabled

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto
Jeg prøver igjen.

Du har tastet enter på hardrivers og det kommer opp

1st Drive ( HDD:3M-ST3160023AS)

2nd Drive ( HDD:5M-ST3160023AS)

og så når du klikk på den 1st Drive ( HDD:3M-ST3160023AS)

kommer opp den:

Options:

Disabled

Kan du ikke da merke den 5M og tast enter elller noe annet, slik at det blir slik:?

Options:

Disabled

niks, kan ikke gjøre noe.

Endret av Anonym konto
Lenke til kommentar

Men jeg er ikke helt rolig, på grunn at kanskje maskinen ble levert i noe raid config. Da er saken helt annet.

Jeg må finne mer info om maskinen din. Har du noe produksjons nummer eller noe annet som jeg kan bruke?

I tilfelle, så spør jeg:

har du demontert hardiskene dine fra der de var originalt montert`, for så å montere tilbake, eller har alltid vært montert slik de er nå?

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme for 1-2 år siden, jeg tok en "repair" av hardisken via XP cd (vetke om det er vista det er snakk om) Mista alle .dll filer jeg trengte, men pcen funket : ) xD

Hadde du samme type maskin kimmag? orion eller hva den er? kanskje du kan hjelpe litt vedrørende om de leveres i raid eller ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

Ja, jeg har tatt av hardisken en gang i dag, men det var lenge etter at jeg hadde fått problemet. Problemet har ikke forandret seg noe etter at jeg satt det inn heller.

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto
Men jeg er ikke helt rolig, på grunn at kanskje maskinen ble levert i noe raid config. Da er saken helt annet.

Jeg må finne mer info om maskinen din. Har du noe produksjons nummer eller noe annet som jeg kan bruke?

I tilfelle, så spør jeg:

har du demontert hardiskene dine fra der de var originalt montert`, for så å montere tilbake, eller har alltid vært montert slik de er nå?

Her er min datamaskin!

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

Hvis du ser litt på denneharddisken jeg har. Må jeg koble ledninger til alle tre hullene eller holder det med power connector og signal interface?

Lenke til kommentar

Det var fint med linken til maskinen din.

Ikke umulig at maskinen blir levert med 2 disker men ikke i Raid. Vi skal finne ut.

Nei du kopler på Power og på Signal. Men hvis du ikke har Powerkabel for sata, så kopler du strøm til reserved med en vanlig.

edit: merket del ovenfor er Feil. Det er ikke strøm tilkopling, det.. reserved ( det er Jumper Block) Du skal ikke tenke på det.

Ok.

Siden vi sitter fast på det med å forandre priority, så går vi videre, for så å komme tilbake.

3M disken er den som kommer fram i 3rd Boot Device linje ikke sant? Og den vi har set er tilkoplet på Sata 1.

Kople fra, la det være ukoplet, og kople datakabel fra Sata 3 til Sata 1 (sata 3 er den 5M disk).

Og restarte maskinen, la den liksomt boote i windows, får du samme feilmeldning på den og?

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

Får samme feilmelding (hvis jeg har gjort det riktig da)

Nå skal liksom 3M(la oss fra nå av kalle dette harddisk 1 og 5M for harddisk 2)være koplet til SATA 1?

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

ok, samme feil(hvis du mener at jeg bare skal ta ut signal interfacen fra harddisk 1 og flytte den over på hardisk 2 uten og gjøre noe med feste på hovedkortet)

Når jeg har byttet så er de begge gjenkjent som harddisk 1( 1st Drive er alltid 3M), er dette vanlig?

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme for 1-2 år siden, jeg tok en "repair" av hardisken via XP cd (vetke om det er vista det er snakk om) Mista alle .dll filer jeg trengte, men pcen funket : ) xD

Hadde du samme type maskin kimmag? orion eller hva den er? kanskje du kan hjelpe litt vedrørende om de leveres i raid eller ikke?

Beklager, jeg har ikke Orion eller hva det heter, jeg bare leste emnetittelen, så gikk utifra at det var Windows XP vi snakka om, så jeg svarte uten å lese, beklager!

Lenke til kommentar

Ja er det samme å skifte datakabel på hardiskene og ikke på kortet.

Å få en slik feilmeldning, betyr at begge diskene er merket som active....hvorfor man skal gjør noe slik da?

Ok prøver litt til:

Har du noe gang sett  det her, så lenge du har hade maskinen i orden under oppstart?:

Press <Ctrl> + <S> or press <F4> during POST in order to access the RAID Utility.

Uansett hvilken disk du har tilkoplet og starter opp, hva skjer når du taster F11?

Husker du noe om hva slags disker du hadde under Min Datamaskin, og hvor stort de var?

Hvor lagret du filmene eller annet?

Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

Ctrl +sor press f4 så jeg netopp da jeg gjorde om diskene til RAID, f11 så skjer det ingenting.

Er ganskje ikker på at programfiler var i /C og at brukere og slikt lå i /C. Det er alt jeg vet. Gjorde om til RAID nå og jeg gikk inn(f4) på setup greie. Er det noe jeg kan gjøre her for og fikse pc'n?

Endret av Anonym konto
Lenke til kommentar
Gjest Anonym konto

forandret bare sata as raid. Det kommer opp en feilmeldign som sier:

no enought space to copy pci option rom.

Når jeg kommer inn på RAID Configuration Utility så har jeg ikke muligheten til og forandre på noe. Den sier: Not enough single drives to create raid set!

Endret av Anonym konto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...