Gå til innhold

[Løst]Innstalere win xp på hw raid.

Anbefalte innlegg

skal installere win xp på hw raid 0, men er det mulig å unngå å legge inn drivere til kontrollern? siden eg ikkje har diskett stasjon som er i live :p

noken ide'er? usb pinne?

Har eit p5q D mobo, og ein perc 5/i kontroler

Edit, mulig att vista ikkje trenger drivere? (nåke eg meiner å ha høyrt)

Endret av MrBBs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, virker greit det, men korleis legger eg dei inn på ein cd ilag med windows? MÅ eg laste ned ein pirat versjon?

Har ein unlimmited key, så vil bruke den ^^

Legge xp cd inn på hdd -> legge til drivere, brenne ut.. mulig?

Lenke til kommentar

Du må slipstreame den inn i så fall eller anskaffe diskettstasjon om du skal bruke XP.

Kjørte siste gang den sistnevnte metoden, du kan slipstreame men sist gang jeg gjorde det med ICH9R RAID driveren så gikk det i blåskjerm.

Så her må du forsøke litt.

Du kan 1 bruke piratversjon eller den lovlige varianten du har, HW.no har en guide på slipstreaming med nLite liggende mener jeg.

Det du skal gjøre er å kopiere alt innholdet på plata til harddisken og jobbe derifra med nLite.

Som bonus kan du sette opp det hele som automatisert installasjon også hvor du ikke gjør noe som helst etter å gjort ferdig formateringen av diskene.

Lenke til kommentar
Du må slipstreame den inn i så fall eller anskaffe diskettstasjon om du skal bruke XP.

Kjørte siste gang den sistnevnte metoden, du kan slipstreame men sist gang jeg gjorde det med ICH9R RAID driveren så gikk det i blåskjerm.

Så her må du forsøke litt.

Du kan 1 bruke piratversjon eller den lovlige varianten du har, HW.no har en guide på slipstreaming med nLite liggende mener jeg.

Det du skal gjøre er å kopiere alt innholdet på plata til harddisken og jobbe derifra med nLite.

Som bonus kan du sette opp det hele som automatisert installasjon også hvor du ikke gjør noe som helst etter å gjort ferdig formateringen av diskene.

Har gjort det nå, menet å hugse att hw hadde en guide, og det hadde de =) har lagt inn alt av drivere slik at de eg kjenner kan få drivere til sitt hw medan de instalerer win xp =) og ja, bruker ein ekte win (til ein viss grad tho)

Men da skal alt vere i box, takk til alle dere som hjalp til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...