Gå til innhold

Hjelp! Jeg skal ha nytt objektiv til Sony Alpha A350

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt objektiv til mitt Sony Alpha A350, og det store spørsmålet er; makro eller tele? Jeg har bare tenkt å kjøpe kun ett objektiv, og derfor trenger jeg og vite litt om hva dere hadde hatt mest glede av, hvis du bare skulle hatt ett? Hvilket "varer" lengst?

Hvis dere har forslag om et konkret objektiv, hadde det vert veldig fint om dere slengte med en link.

Håper på svar:)

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan begynne med og se på hvilken brennvidde du har brukt mest,det vil hjelpe deg med og se hvor i skalaen du trives og ta bilder.

Hvis du kjøper objektiver i den øvre pris segmentet kan barna dine arve det når du legges i penalet.

Om du skal ha macro eller tele er veldig vanskelig og svare på da dem har to vid forskjellige bruksområder,men et macroobjekt på rundt en 100/150mm fungerer også bra som tele.Og hvis du kjøper et teleobjektiv kan du kjøpe noen mellomringer og kunne bruke teleobjektivet med en kortere nærgrense.

Matsuiyastore har "rimelige" snaks i det øverste segmentet.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt objektiv til mitt Sony Alpha A350, og det store spørsmålet er; makro eller tele? Jeg har bare tenkt å kjøpe kun ett objektiv, og derfor trenger jeg og vite litt om hva dere hadde hatt mest glede av, hvis du bare skulle hatt ett? Hvilket "varer" lengst?

Hvis dere har forslag om et konkret objektiv, hadde det vert veldig fint om dere slengte med en link.

Håper på svar:)

Hei

Det var et veldig generelt spørsmål - spør deg selv hva du tar mest bilder av? Regner med at du har kit-zoomen 18-70? Den er bedre enn det som ryktes på dette forumet. A350 er krevende med sine 14 MP og mye billig glass kan bli en skuffelse. To objektiver som gir høy wow faktor og som vil fungere flott selv på A900 (lang varighet):

SAL70-300F4.5/5.6G SSM Fantastisk zoom som er rimelig i forhold til ytelse. Vil vise hele potensialet til a350. Det samme kan man si om de fleste makro'er fra 50 til 180 mm. Her duger nesten alle og Tamron 90 2.8 DI vil ha et langt liv til lav kostnad. Brennvidder fra 50-100 vil også fungere som svært gode portrett objektiver.

Sjekk ut: www.dyxum.com www.photozone.de

mvh

Fiple

Lenke til kommentar

Been there, done that.

Nr1. Jeg kan anbefale Minolta sin 70-210/f4 (beercan) . Den er billig, får bra bilder med, meget bra bokeh og er macro.

Nr2. Minolta/sony 50mm f/1,4. Den og med bra bokeh, lyssterk og brukt versjon fåes rimelig. Optikk i toppklasse.

Lenke til kommentar

Det stemmer k-ryeng. f/1.7 er også litt billigere enn f.1,4. Har selv en slik (først nevnte), og er fornøyd.

Vedrørende kit- objektivet så er min erfaring at det ikke er så galt. Det er ihvertfall et godt nybegynner objektiv.

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen alle sammen! Jeg er forsatt ikke sikker på om jeg skal ha tele eller makro, men nå har jeg hvertfall noe konkret å se på. Kjempe flott!

Regner med at du har kit-zoomen 18-70?

Ja det har jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...