Gå til innhold

Frustrert over jobbsituasjonen min

Anbefalte innlegg

Sikkert mange i samme situasjon som meg, men alikevel er det frustrerende.

Jeg har tatt en bachelor i idrett. Problemet er at det ikke er så mange jobbmuligheter etter å ha fullført denne bacheroren. Finner ikke mye på nav.no og jeg har ikke noe stort nettverk som kan hjelpe meg. Har jobbet litt på noen treningssentre som treningsveileder, men det er bare deltidsjobber og lang reisevei. Nå har jeg en annen deltidsjobb som ikke er relatert til studiet i det hele tatt. Arbeidsveien er lang og arbeidet er LITE givende for meg. Føler meg fanget i en lite meningsfylt tilværelse. Akkurat nok penger til at jeg klarer meg, mens jeg er vitne til at kamerater får fulltidsjobb og pengene hoper seg opp på bankkontoen.

Har heller ikke den største selvtilliten i jobbintervjusammenheng og når det gjelder å være klar på hva jeg virkelig ønsker. Lysten til å ta en mastergrad er heller ikke stor, da jeg ikke trives med skolesituasjonen.

Tenker nå at jeg valgte feil utdanning, at jeg kanskje bare burde gått yrkesfag eller et studie som var rettet inn på EN spesiell jobb.

Jeg er også usikker på hvordan jeg skal løsrive meg fra tankene om at "det er umulig å finne meg en god heltidsjobb" til å få pågangsmot og ikke tenke begrensninger.

Problemet mitt er nok i like stor grad mentalt, som det er rent praktisk.

Noen tips om veien videre til en heltidsjobb jeg trives med? Fordi den situasjonen jeg er i nå er ikke bra for selvfølelsen, min utvikling og økonomien på sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi er mange i samme situasjon.

jeg er nyutdannet snekker, fikk nylig fagbrevet og ble fast ansatt.

noe jeg anser som veldig positivt etter en fagprøve.

men jeg blir permitert fra påske og utover.

jeg er veldig frustrert selv over situasjonen nå, men jeg har også en viss forståelse at jeg som er ny må ut først.

og snart er min samboer ferdig med siste året på Jusen, og det ser ikke så veldig lyst ut der heller. Hun jobber heldigvis på et bakeri som deltidsansatt, men kan få full stilling om hun ville.

Så jeg vil tro hun tar det, og roter og vraker i jobbmulighetene sine i den tiden. Er utrolig kjedelig og ha brukt så mange år på en utdannelse også får du ikke jobbe med den.

håper alt går bra for din del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...