tønna Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 vet ikke helt hvorfor dette kommer, begynte nå i de siste dagene, har prøvd det både på pc høyttalerne og noen andre, så jeg vet at høytalerne er i orden, kommer også uansett hva slags fil som spilles Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Kommer ulydene i sammenheng med noe annet? F.eks. scrolling av vinduer, harddisk-aktivitet, nedlasting e.l.? Hva slags lydkort er det? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Har du mulighet til å prøve ett annet lydkort? Mitt heteste tips er at lydkortet er gåent. Du kan prøve å installere driverne på nytt før du gjør noe drastisk da, og kanskje sjekke at lydnivået ut ikke er for høyt (noe som fører til ødelagt lyd). Det gjør du jo bare ved å senke lydnivået på datamaskinen mens du hører på en sang, mens du øker volumet på selve høyttalerne. Lenke til kommentar
tønna Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 llydkortet er helt nytt, er vel mere av en slags skurring, skal prøve å skru ned lyden på lydkortet Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 OK, så du har testet PC høyttalerne på en CD spiller eller lignende og da virker de. Det kan jo tyde på at det er noe kluss med lydkortet eller pluggen til lydkortet ditt. Kan du prøve "line out" utgangen også, for å sjekke at noe ikke er mekanisk ødelagt på høyttalerutgangen på lydkortet? Hvis det kun er CD avspilling som hakker, så kan du sjekke om du bruker analog eller digital avspilling? Det kan man nemlig velge selv. På Windows XP ser du det f.eks slik: My Computer->Properties... Hardware->Device Manager Høyreklikk på CD spilleren og velg properties. Se på knappen merket "Enable digital CD audio..." Lenke til kommentar
tønna Skrevet 27. april 2003 Forfatter Del Skrevet 27. april 2003 ulyden forsvant av seg selv , vet ikke om jeg gjorde noe forandringer?! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 ulyden forsvant av seg selv , vet ikke om jeg gjorde noe forandringer?! Er det ikke herlig når problemer forsvinner av seg selv? :-) Men de har en lei tendens til å komme tilbake etter en stund Lenke til kommentar
tønna Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Problemet er tilbaket, det forsvant vel etter at jeg reinstallerte lydkortet, men har nå kommet tibake, noen som vett hva det kan være Er det noe feil med lydkortet? Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Det er ultra viktig at alle pluggene i lydkortet er 100 % plugget inn. Bare millimeter kan avgjøre lydkvaliteten. Lenke til kommentar
tønna Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 har skjekket det flere ganger, ellers takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå