seigmann Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg har litt trøbbel med å få lagt inn nettverkskortet i Debian.. for den finnern ikke.. Det er gangske teit, for i Slackware, BSD, (windows).. så finnern nettverkskortet. Jeg har et Netgear FA311 kort! takk på forhånd Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 du må kanskje legge det til i kernelen? gå til "sticky" posten og se hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 26. april 2003 Forfatter Del Skrevet 26. april 2003 det var jo der den ikke fant nettverkskortet.. det lå ikke på listen.. også har jeg prøvd modprobe eller hva det var igjen.. funka heller ikke Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Etter et kjapt søk på google fant jeg ut at dette kortet har et National Semiconductor Corporation DP83815 chipset. Riktig? I så fall aktiveres det med: modprobe natsemi Som root :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
iv3rs Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Har litt mer tro på at det er Realtek / Davicom.. modprobe 8139too modprobe dmfe One or another Lenke til kommentar
voktern Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Du kan jo sjekke om NIC er der i det hele tatt med /sbin/lspci om den er der står det som oftest hva slags modul den skal bruke også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå