BigJaffa Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Fekk eit lite problem da eg såg film på Skjerm 2 som er ein 37 tommer samsung. Skjerm 1 som eg har problemer med er ein ViewSonic 21 tommer. Det starta med at filmen hakka ein del på Samsungen og da fimen var slutt starta eg maskina på nytt, uten å fikse problemet med det grønne streken. Har dratt ut skjermen for å sjå om det er skjermen eller gpu`en. Det viser seg at det er skjermen. Den har stått på i heile dag fra 0900 til no. Kan det vere at det er plikselene som er brent seg fast eller den rett og slett broken? Det er ca 15 cm fra senter av skjermen det grønne streken er som går tvers over heile greiene. Takker så mykje får all hjelp. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Piksler brenner seg ikke fast på lcd... Det virker heller som dårlig kontakt mellom selve panelet og skjermkontrolleren... La den stå uten strøm å kjøle seg ned over natta og se om problemet fortsatt er deg... Uten strøm betyr trekk ut kontakten -C- Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Dette er kjedelig. Dette dreier seg om panel feil. Dette er garanti materiale om dette er ny skjerm. Et tips kan være å forsiktig bruke en pussefille (samme type som du pusser briller med) og presse forsiktig der stripen befinner seg. Dette kan i noen tilfeller hjelpe. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvordan går det med streken din? Forsøkte du det jeg rådet deg til? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Ja det funka ikkje. Får bare prøve ulike ting og sjå. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Om dette er en ny skjerm burde du levere den inn. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Har hatt den i ca to år. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Sjekk med forhandler om hvor lang garanti du innehar på skjermen din. Jeg har tre år på min, så kanskje du også forsatt har garantien din intakt? I så fall har du krav på å få skjermen utbedret eller en ny skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå