Trondster Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Come on baby... Don't fear the ReaperBaby take my hand... Don't fear the Reaper We'll be able to fly... Don't fear the Reaper Baby I'm your man... Med alt snakket om The Stand (bless you, Trondster!) gikk jeg selvsagt og nynnet på Blue Öyster Cult's fantastisk kule (Spotify) hele veien dit. Det blir nok mer postapokalypse i dagene som kommer... The Stand får du billig som DVD-pakke - fortjener et kjøp. Men - don't fear the Reaper vil for evig assosieres med denne episke sketchen fra SNL.. Litt surrealistisk med påhengsmotoren.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Godt å se at er fler enn meg som liker slitne gamle campingvogner. Denne ser veldig gåen ut. Noe bildebehandlingen understreker. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) The Stand får du billig som DVD-pakke - fortjener et kjøp. Men hvor!? Lette på play.com - må jeg på sone 1? Den sonefrie spilleren min er utslitt(!). Litt surrealistisk med påhengsmotoren.. No kidding. Det ligger forøvrig en inne i vognen også.. Tom: veldig gåen... Endret 24. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Men hvor!? Lette på play.com - må jeg på sone 1? Den sonefrie spilleren min er utslitt(!). No kidding. Det ligger forøvrig en inne i vognen også.. The Stand? Uhm - en innhengsmotor? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Er enden nærmere enn jeg hadde tenkt meg da jeg startet på dette temaet (da var den som kjent ikke plagsomt nær)? Captain Trips rører på seg i Mexico, og USAianske myndigheter sier at den alt har spredd seg for mye til at den kan begrenses. Coming soon to a neighborhood near you; Captain Trips D300, Tokina 12-24/4 @ 12mm, f/11. 150sek. And its very far away But its growing day by day And its all right, baby, its all right Talking Heads - Road to Nowhere (Spotify) Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Huff. Dette trengte jeg ikke i dag. USA-turen min ble helt plutselig avlyst når mamma og pappa fikk vite om influensaen. Jeg skulle dra på torsdag som kommer, men det blir det nok ikke noe av. Med mindre det blir en dramastisk vending i alt sammen, og det er en diger 1.april-spøk som har kommet for seint. Men for all del. Bildet var slett ikke dumt. Jeg er bare litt ... furten(?) i dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Huff. Dette trengte jeg ikke i dag. USA-turen min ble helt plutselig avlyst når mamma og pappa fikk vite om influensaen. Jeg skulle dra på torsdag som kommer, men det blir det nok ikke noe av. Med mindre det blir en dramastisk vending i alt sammen, og det er en diger 1.april-spøk som har kommet for seint. Men for all del. Bildet var slett ikke dumt. Jeg er bare litt ... furten(?) i dag. Du har god grunn til å være grinete. Trøst deg med at det dukker opp nye muligheter. Bildet er veldig apokalyptisk i sin fremtoning. Men veldig bra. Tom Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Huff. Dette trengte jeg ikke i dag. USA-turen min ble helt plutselig avlyst når mamma og pappa fikk vite om influensaen. Jeg skulle dra på torsdag som kommer, men det blir det nok ikke noe av. Med mindre det blir en dramastisk vending i alt sammen, og det er en diger 1.april-spøk som har kommet for seint. Men for all del. Bildet var slett ikke dumt. Jeg er bare litt ... furten(?) i dag. Du har god grunn til å være grinete. Trøst deg med at det dukker opp nye muligheter. Bildet er veldig apokalyptisk i sin fremtoning. Men veldig bra. Tom Ikke som denne muligheten, menmen. Det får vel gå. Jeg har (forhåpentligvis) mange år igjen å leve, og mange nye muligheter. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 (endret) Litt i overkant hysterisk å avlyse på bakgrunn av at et fåtall amerikanere har vært smittet uten å dø, er det ikke? Folkehelseinstituttets reiseråd: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3045404.ece Om det, mot formodning, skulle vise seg å være en pandemisk influensa, så hjelper det fint lite å holde seg hjemme fra en ferie - da er løpet kjørt uansett. Ingen kommer undan, inte ens i Sverige. FWIW, så er det ikke første gang folk går rundt og er redde for svineinfluensa: http://www.capitalcentury.com/1976.html Jeg er ikke spesielt nervøs, men det satte jo effektivt tonen for bildet... Endret 25. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Dette er jo fra filmen. Utenfor hjemmet til den unge damen som begraver familien sin, like før den overlevende nerden dukker opp på motorsykkel... Liker fargene i den feilkorrigerte hvitbalansen. Ellers - The Stand er best som bok - lå og leste den i febertokter mens jeg var hjemme og syk med lungebetennelse. Glimrende saker! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Litt i overkant hysterisk å avlyse på bakgrunn av at et fåtall amerikanere har vært smittet uten å dø, er det ikke?Folkehelseinstituttets reiseråd: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3045404.ece Noe må jo media skrive om (og skape frykt) ... Om det, mot formodning, skulle vise seg å være en pandemisk influensa, så hjelper det fint lite å holde seg hjemme fra en ferie - da er løpet kjørt uansett. Ingen kommer undan, inte ens i Sverige. Word. FWIW, så er det ikke første gang folk går rundt og er redde for svineinfluensa: http://www.capitalcentury.com/1976.html Grunnen til hysterien er nok det at viruset er en avart den som forårsaket spanskesyken... Jeg er ikke spesielt nervøs, men det satte jo effektivt tonen for bildet... Det kan du si. Stephen King referansen hjalp det også ... Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Huttetu. Eller rettere sagt, huttetu. Skremmende. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 25. april 2009 Del Skrevet 25. april 2009 Jeg er i grunn enig. Men det er visst innmari skummelt at "lille babyen til mamma skal ut å reise HELT alene, uten mamma og pappa". Jeg er 18 om 4 mnd. Men jeg får vel foreta en liten overbeviselse igjen. Det var vanskelig nok å overtale de til at jeg skulle fly rundt på flyplasser alene. Takk for linkene. Og så setter jeg tilbake til trådens tema. Enig i at det satte tonen for bildet ganske bra. Det er ikke så rart da. Likte spesielt fotballen i forgrunnen. Det er noe med gamle fotballer med lite luft igjen. Det gjør seg. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 (endret) Dagens var ikke lett å få til. Hvilket hjem har ikke en lommelykt? Blant andre mitt. Det var nesten klin umulig å fokusere å komponere dette ute i mørket og småregnet, men det gikk jo på et vis... Bak huset vårt er det en underlig tomt, som er et resultat av et merkelig arveoppgjør en gang på '80-tallet. De enorme, gamle villaene her ute i periferien, som ble bygget som sommerhus for rike Oslo-borgere fra 1860-tallet og litt inn på 1900-tallet, hadde enorme tomter. Etterhvert som disse sommerhusene ble fordelt i arveoppgjør ble de helårsboliger, og gradvis har de enorme tomtene også blitt delt opp. Ett søsken fikk huset, ett fikk eplehagen og ett fikk bakhagen - hver del er på kanskje 1 mål - og så bygde de som fikk tomt et hus der, som de enten solgte eller flyttet inn i. På den måten har vi fått "fortetning". Den tomten som ligger bak huset vårt, gikk i et arveoppgjør til en fortapt sønn, som hadde emigrert til Sverige. Denne sønnen valgte å ikke gjøre noe som helst med tomten - han lot den ligge, kanskje for å eie et lite stykke Norge? Han har siden vandret heden, og det er i dag en eller annen svensk dame som eier den. Kanskje vet hun ikke hva en byggeklar tomt i Bærum er verdt? Kanskje klamrer hun seg til røttene sine? Uansett, så er tomten i ferd med å gro fullstendig igjen. I et lite buskas på denne tomten ligger en stige og smuldrer. Det har den gjort i minst 20 år: Dust to Dust D300, Nikkor AI 105/2.5 @ f/8, ca. 600 sek. Dagens låt: David Bowie - (Spotify) Endret 26. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Du måtte gi opp langtidseksponeringen til slutt ja. Vil tro det er litt problematisk i regnvær. Men erstatningen ser da bra ut. Stigen har visst endret bruksområde til nå å bli næring for viltvoksende gress. Tilleggsfunksjon er å lage linjer for fotografer. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 (endret) En utrolig fin glød i dette bildet. Hva er det som utgjør (den marginale) lyskilden? Lyset ser litt for hvitt ut til å være en vanlig gatelykt. Uansett godt gjort å få et så råttent motiv (bokstavelig talt) til å bli så behagelig å se på. Endret 27. april 2009 av arnold_layne Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. april 2009 Forfatter Del Skrevet 27. april 2009 Lyset kommer nok fra nabohusene - primært stuevinduene mine, tenker jeg. Det var så mørkt at det var vanskelig å se stigen med det blotte øye, og det er noe av det som gjør superlange natteksponeringer så moro - det dukker opp lys man ikke ante var der. Hva gjelder uskarpheten i 40-minutterseksponeringen, så har jeg et par mistenkte; dette er ikke mange meterne fra Drammensbanen, og det passerte et par tog i løpet av eksponeringen. Samtidig er jorden myk og våt, så stativet kan ha seget litt (selv om det hadde stått der i 20 minutter før). Jeg tror ikke regnet var problemet, for det var veldig lett, og ga seg i løpet av eksponeringen. Dessuten hadde jeg samme problem da jeg forsøkte meg på dette for første gang for noen dager siden i oppholdsvær. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Utrolig pent! Kjenner meg igjen med irriterende klansmedlememr som stikker til svensker. Har selv kjenskap til en bastard som heter eksakt det samme som meg. Like gammel er han og. Det er ikke plass til to Jacob K her i verden. Bare én. En vakker dag må han nok vandre heden, dog i en litt mer prematur form. Uansett. Imponerende tidseksponering! Fant ingen uskarphet som var nevneverdig irriterende, ei heller gjorde bildet besnærende i noen større grad. Hvordan fant du ut at 40 var det magiske tallet? (og siden du først var i gang, hvorfor ikke 42?) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Dust to Dust Det lå mystikk over det bildet. Kunne passe til et bokomslag for egnet bok... RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Vått og regntungt - liker det gyldne lyset. Noe "håp" over det, i kontrast til det forrige sykdomsbildet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå