k.n.b Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Litt uvanlig blomsterbilde ved at det er såpass low-key. Men bildet i seg selv synes jeg er bra. Nesten selvlysende blå klokker. Synes ikke det så gærent ut bakgrunnen heller, selv med en 3.partszoom. Bildet er også komponert opp mot den eneste lyskilden man kan se her. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg likte nødløsningen din jeg. Utrolig merkelig, men fascinerende bokeh. Er det et slags spinkelt tre og så et hus bak der igjen? Bra komposisjon også. Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det var ingen dum nødløsning. Fargene er nammenam. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Mykje flott her, eg er imponert over kva du klarer å få ut av temaet. «Fra kaos stiger orden» er nok favoritten so langt – like bra som det er enkelt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Spennende blåfarger...virker som et natte-bilde. (Kanskje jeg bør ut og blomster-fotografere om natten ja... , så blir det litt variasjon i fargene) RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Du har kommet med mer lekker entropi her siden siste jeg hadde noe vettugt å bidra med her. Har sansen for "Package Holiday Rebel" og "Blue Flower" som komplementer hverandre. Ihvertfall fargemessig ... Tom Lenke til kommentar
kaian Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Blue Flower er nydelig! Flott komponert, en flott variasjon over et ellers slitent tema. (Vårtegn, ikke termodynamikkens andre lov!) Og Work is a four letter word, digger det bildet. Kjempebra Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Blue Flower var fin - skarpe, klare farger, gyllent lys i bakgrunnen og mørke, fuktige toner på blader og bakgrunnen. ..Men "nødløsning" er jeg uenig i. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Jøss - litt av en respons! Jeg bør åpenbart ty til nødløsninger oftere - takk folkens. Men "nødløsning" er jeg uenig i. Vel, det var en nødløsning på den måten at dette var et bilde som ville havnet i den fremtidige Se mitt bilde-tråden, og ikke her - hvisomattedersomatte. Jeg tok det før det mislykkede temabildet. Dagens er imidlertid ingen tilfeldighet. Som tidligere nevnt, så er verden sakte men sikkert i ferd med å falle fra hverandre. Dette (ex-)bilverkstedet er bare litt foran oss andre i løypa: Careful With That Entropy Eugene! D300, Sigma 30/1.4 @ f/4. 1.6 sek. (det er kanskje på sin plass å påpeke at kameraet var helt i vater for dette bildet... ) Pink Floyd har kanskje fine låttitler og sånt, men i motsetning til mange andre syns jeg for det meste at de ikke er spesielt mye mer spennende å høre på enn en slagdrill i betong. Dagens låt er derfor den helt nydelige "tittellåta" fra Monkees-filmen "Head" (siden jeg mistenker denne bilmekanikeren for å ha vært en smule insane in the membrane). The Monkees - Porpoise Mouth (Spotify) Endret 23. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Herlig møkkete og slitent. er nok en stund siden den siste bilen rullet ut derfra ja. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Det der ble jo riktig stygg-fint.. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Øøyy! Ikke diss Pink Floyd, esse! Jeg foretrekker ihvertfall de fremfor slagdrill ... Så det er her bilmekanikeren fra Pondus holdt til. Man må jo lure på om det var kundene eller mekanikerene som er litt åndsvake når de har skrevet inngangsdør med store bokstaver på den. Uansett et herlig bilde jeg gjerne kunne tatt selv. Tom Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Øøyy! Ikke diss Pink Floyd, esse! I hvert fall ikke fra den tiden billedtittelen kom fra. Da var de bra. Nydelig bilde, og helt tidsriktig - og da tenker jeg først og fremst på orddelingen. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Nå fikk jeg assosiasjoner til The Stand, nå! Får klare og tydelige indikasjoner om at infrastrukturen er i ferd med å falle fra hverandre. Skygger over, falmet treverk nederst. Slitt, herpet dør med tagging av - tjah - kulehull! ..Og den blodrøde skriften på veggen. Døra. Skapte klare og harde følelser for meg - sterkt! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Nå fikk jeg assosiasjoner til The Stand, nå! ...og værre skal det bli, om motivet jeg har sett meg ut for i dag faktisk finnes, og ikke bare er noe jeg tror jeg har sett fra bussen... Disse referansene dine til The Stand har gitt meg skikkelig lyst til å se TV-filmen igjen. Den var ganske bra såvidt jeg kan huske. Boken tror jeg ikke jeg orker å gi meg utpå igjen, selv om den nylig dukket opp ved innflytting i bokhyllene... Jeg er ikke noen stor Stephen King-fan, men akkurat den er pokker så genial, selv om jeg syns leflingen hans med det religiøse blir ganske slitsom. Edit: Oh yes! Hele miniserien i 81 deler på YouTube: Endret 24. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Edit: Oh yes! Hele miniserien i 81 deler på YouTube: Er det samme som filmen jeg hadde på VHS kanskje? Var 3 kassetter, med noe som jeg syns (i sin tid) var det kjedeligste mest langdryge jeg har sett Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Edit: Oh yes! Hele miniserien i 81 deler på YouTube: Er det samme som filmen jeg hadde på VHS kanskje? Var 3 kassetter, med noe som jeg syns (i sin tid) var det kjedeligste mest langdryge jeg har sett Det virker ikke usannsynlig. Den fyller vel omkring 3 240-minutters VHS bånd... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Er det samme som filmen jeg hadde på VHS kanskje? Var 3 kassetter, med noe som jeg syns (i sin tid) var det kjedeligste mest langdryge jeg har sett Kjetter! Det var to kassetter, og det er noe av det feteste som er laget! Ahem. Edit: Den er på ca. 6½ time. (Hihi -jeg har dansk tastatur, jeg, med "½"-knapp!) Endret 24. april 2009 av Trondster Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Tråden fortsetter sin bedagelige rusling mot undergangen med denne campingvognen jeg så fra bussen en dag: Trashy's Trailer D300, Nikkor AF-D 50/1.8 @ f/8. 1/6 sek. Stort bilde i dag, siden teksturen på vognen kommer dårlig fra for mye nedskalering. Come on baby... Don't fear the Reaper Baby take my hand... Don't fear the Reaper We'll be able to fly... Don't fear the Reaper Baby I'm your man... Med alt snakket om The Stand (bless you, Trondster!) gikk jeg selvsagt og nynnet på Blue Öyster Cult's fantastisk kule (Spotify) hele veien dit. Det blir nok mer postapokalypse i dagene som kommer... Edit: nå skal jeg sprette en øl og se The Stand på YouTube... Endret 24. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Den var bra i svart-hvitt...fin melodi også denne gang...(men skummel video da)... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå