k.n.b Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Dagens bilde er postapokalyptiskTydeligvis. Ser ut som smeltet metall - eller resultatet etter forrige bilde. "Where Have All The Good Times Gone?" ser ut som "Bleak Park", m.a.o. en oppfølger til "Bleak House". Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Forøvrig er Kinks-partiet Venstre. Greit å vite. Si ifra når du stiller til valg Du har, som vanlig, veldig mange bra bilder, og jeg har ikke vært så flink å kommentere alle. Heldigvis er det andre som gjør det. Men jeg kan ihvertfall si at jeg misunnelig på flammene dine i "If Not By Fire". Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Forøvrig er Kinks-partiet Venstre. Greit å vite. Si ifra når du stiller til valg På grunn av jobben min er jeg faktisk ikke valgbar, så det blir vel noen år til. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hvor i all verden er hagebyens forening til bevaring av parkene? Fantastisk bra! Du er herved nominert til årets beste bildekommentar. Åh, jeg rødmer. Var i grunn redd for at den ble for bløt, den var fryktelig nærliggende. Beste plata, ever. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Utsøkt nedtonet fargebruk! Bodde de par første årene av mitt liv i Ullevål Hageby - liker hvordan fargene på husene speiler seg i fargene på lekeplassen. Men - dette er vel egentlig et høstbilde? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 (endret) I dag ble det ikke tid til målrettet entropijakt, men det fine med termodynamikkens annen lov er jo at den er over alt - når en gitarstreng vibrerer, overfører den energien sin til luften omkring, som også begynner å bevege seg - og ganske raskt forsvinner energien ut i intet. Entropic Virations D300, Nikkor AI 105/2.5 @ 2.5, 1/125 sek, ISO 1000 Dagens låt er en skikkelig höydare: Beach Boys - Good Vibrations! (Spotify) Så veldig mye bedre blir det ikke. Pet Sounds er en av få CD'er jeg har spilt til døde (dvs. den har vært med meg over alt, alltid i mange år...), og selv om denne låta ikke var med på Pet Sounds, så har den alle de kvalitetene som gjør Beach Boys så fantastiske. Endret 19. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Spiller du gitar, Anew? Nope. Svigerfar. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Work is a Four-Letter Word D300, Sigma 30/1.4 @ f/4. Dagens låt: Cilla Black - (Spotify)Lite er så trivelig som syngedamer fra '60-tallet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Oi, det var da kjempeflott..en fulltreffer etter min mening. RandiA Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg føler entropien dunste vekk. Bra komponert og tatt fra en fin vinkel. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Hyggelig at dere likte det - jeg var ikke 100% fornøyd i går, for jeg hadde sett for meg noe større dybdeskarphet, men det ble tatt veldig raskt - jeg er ikke så dreven i asfaltlegging, så jeg var redd for at dampen skulle gi seg. I dag begynte dagen kl. 05:45 med at minstejenta kastet opp. Jeg var alene, siden kona jobbet nattevakt, og har tilbragt dagen på sofaen med en særdeles sjaber 1-åring - noe som ikke ga de helt store photo-op'ene. På en liten tur til butikken i kveld, kom jeg imidlertid over restene av noen som har vært sinna på Star Tour (dette er hovedkontoret deres), og tilført en hel masse entropi til dette vinduet: Package Holiday Rebel D300, 18-70/3.5-4.5 @ 25mm, f/8, 1.6 sek. I dag kom jeg farlig nær for første gang å bruke en låt som har vært brukt før (Taleb Kwelis Broken Glass (Spotify), som jeg brukte i den første Oktoberfesten), men så falt jeg ned på rebell-temaet, og gikk for en låt jeg lenge har hatt lyst til å bruke - Gil Scott Herons briljante (Spotify) Fred, frihet og alt gratis, kamerater! Endret 21. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Så flotte farger du finner da.... RandiA Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 D300, Nikkor AI 105/2.5 @ 2.5, 1/125 sek, ISO 1000 Veldig off topic; trodde du hadde AI-S versjonen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) D300, Nikkor AI 105/2.5 @ 2.5, 1/125 sek, ISO 1000 Veldig off topic; trodde du hadde AI-S versjonen? Jeg har sett enkelte (Tom, jeg ser på deg) skrive at det er en AI-s, men nei, det er AI. Optisk sett er de identiske, men min har den råtne - og nå superlimte - solblenderen. AI-s (alle, eller bare nyere?) har en innebygget solblender, som ikke sier dunk om natten. Endret 21. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Aha. Trodde du hadde med innebygget solblender. Nei kjenner godt til AI versjonen, den jeg har selv Har dog ingen rotten solblender.. har ingen solblender i det hele tatt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ser ut som korrekt metode er benyttet. Vinduet later til å være knust fra innsiden, og det står vitterlig "utgang" på skiltet på betongkanten. Om dette var en heldig utgang vites imidlertid ikke. Lurer på hvor mye entropi det går på en kilo glasskår... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 "utgang" Nødutgang, faktisk. Innenfor vinduet er et whiteboard, hvor det sto skrevet en møteagenda, som bla. omfattet "kapitalbehov"... I disse finanskrisetider kan man jo undres om ikke en eller annen på møtet har fått et akutt behov for å komme seg ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg har sett enkelte (Tom, jeg ser på deg) skrive at det er en AI-s, men nei, det er AI. I stand corrected Sånn går det når man bruker for mye Canon ... Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Det ble nødløsning i dag, gitt - av ukjente årsaker ble kveldens langeksponering i naboens hage uskarp. Mulig jeg ikke strammet kulehodet skikkelig, eller kanskje Sigma 70-300 rett og slett ikke fikser f/16 på D300 (diffraksjon?). Uansett, så måtte jeg ty til fotosyntese, et glimrende eksempel på termodynamikkens annen lov i praksis. Derfor slipper jeg unna med et blomsterbilde. Blue Flower D300, Sigma 70-300 APO @ 120mm f/5.6, 3 sek. Dagens låt: The Pale Saints - (Spotify) (Ah! 4AD Shoegaze fra tidlig '90-tall. Sånt liker vi også!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå