k.n.b Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ser nesten ut som en dobbelteksponering. Men det skyldes vel en kombinasjon av at du har løpt inn i billedruta under eksponeringen, samtidig som flytebrygga ga litt etter når du gikk utpå. Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg ser en giftsky eller om du tar et termonukleært solbad (eh, nå _er_ vel faktisk solbad mulig på grunn av en pågående kjernefusjon). Rimelig intens i alle fall den gylne fargen der. Antar at den spesielle stemningen fra lyset har en sammenheng med den lange eksponeringstiden (les: det var ganske mørkt). Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Det var nok et flott bilde...(er personen manipulert inn?) Takk og nei - selvsagt ikke. Jeg har ikke skills nok i Gimp til å manipulere noe særlig, så jeg er nødt til å gjøre sånt under eksponeringen. Det er ikke vanskeligere enn å stå stille i bildet under halve eksponeringen (nokså krevende i seg selv ute på den smale bryggen...). Selve spaserturen inn og ut av bildet går så fort i konteksten av en 5 minutters eksponering, så det syns ikke. k.n.b.: Det at flytebryggen ga etter når jeg sto på den var enormt irriterende, og ganske ødeleggende for bildet i mine øyne, men jeg var såpass fornøyd med resten av bildet at jeg valgte å leve med det. Endret 15. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det var nok et flott bilde...(er personen manipulert inn?) Takk og nei - selvsagt ikke. Da var det ekstra bra.... RandiA Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Fint bilde, Christian. Og en veldig god historie. Kan egetnlig ikke tenke meg hvordan det er å leve i konstant frykt. Bilde + story = very najs! Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Dette synes jeg var veldig veldig bra. En halveis gjennomsiktig mann som står og "beundrer" atomeksplosjonen i det fjerne. Dette bildet fikk virkelig fart på tankene. Enig i at det var litt forstyrrende med bryggen som ga etter, men alt i alt en kjempeutførelse av en god idé. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 en kjempeutførelse av en god idé. +1 vippingen forstyrrer meg ikke. Veldig inspirerende tråd, ikke minst i forhold til å utnytte lang eksponeringstid. Lenge siden jeg har lekt med det. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Takker nok en gang for positive tilbakemeldinger. Det er moro. Kan egetnlig ikke tenke meg hvordan det er å leve i konstant frykt. "Konstant frykt" er kanskje å trekke det litt langt - man venner seg jo til å leve med et Damoklessverd også... Og nei, heller ikke dagens er "inspirert" av ditt 1. april-bilde. Things fall apart; the centre cannot hold D300, Nikkor AI 105/2.5 @ f/5.6, 2 sek. Jeg falt pladask for fargene jeg fikk av å herje litt med hvitbalansen - jeg har, så lenge jeg har drevet med disse musikkinspirerte motivene (en kjapp opptelling viser at dette er mitt 112. musikkinspirerte bilde - så vidt jeg vet uten å ha brukt samme låta to ganger), hatt lyst til å gjøre Kjøtts gjennomført überfantastiske Kald feber. Det er en skikkelig kaldt-nedover-ryggen-låt, som hverken finnes på Spotify, YouTube eller Last.fm. Synd for dere. En iskald nål mot brennende hud Karianne vil snakke med Gud Hun skyter blå krystall i sjokkrosa blod Hun har suget i kroppen og føler seg stor Hun kjenner seg selv Hun har feber i kveld Karianne har gammel natur Men hennes vaner er kald kultur En skyhøy himmel Hun føler seg svimmel Hun svever i høyden og lever i kveld Hun kjenner seg selv Hun er på topp ok Biologi og moderne kjemi en sitrende kropp som aldri får nok hun skjelver og faller og tror at hun flyr Karianne er et lysthotell Hun drømmer om en reise i en åpen tunnel Hun speiler seg selv Jeg tror hun fryser i kveld En iskald nål mot levende hud Karianne vil elske med Gud Hun føler hun har verden i sin hule hånd Hun har hele situasjonen under full kontroll Hun kjenner seg selv Hun har feber i kveld Vi kan kalle det sosialentropi. Min store fotodrøm er å fotografere "en reise i en åpen tunnel". Endret 16. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Things fall apart; the centre cannot hold... Jeg falt pladask for fargene jeg fikk av å herje litt med hvitbalansen - jeg har, så lenge jeg har drevet med disse musikkinspirerte motivene (en kjapp opptelling viser at dette er mitt 112. musikkinspirerte bilde - så vidt jeg vet uten å ha brukt samme låta to ganger), hatt lyst til å gjøre Kjøtts gjennomført überfantastiske Kald feber. Det er en skikkelig kaldt-nedover-ryggen-låt, som hverken finnes på Spotify, YouTube eller Last.fm. Synd for dere. ... Min store fotodrøm er å fotografere "en reise i en åpen tunnel". Nok en av Kjøtts beste, og det er synd den ikke ligger tilgjengelig. Kule farger i Things fall apart, og resten sitter fint det og. Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Things fall apart; the centre cannot hold Må innrømme at jeg følger med tråden din både for de bra bildene og musikken, så nå føler jeg meg litt snytt Edit: musikalsk sett, bildet var kjempebra Endret 17. april 2009 av shakudu Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Den ultra-smale DOF'en er noe man ville forbundet med bruk av makro, men bakgrunnen var særdeles atypisk. Ser ut som nedslag av meteorer eller missiler, og fargene er i svært sterk kontrast til forgrunnen. Med bare forgrunnen blir det et rolig preg, men med bakgrunnen blir det noe apokalyptisk over det. Svært ofte kjører du musikk jeg knapt nok/aldri har hørt om, men her er det i alle fall noe jeg kan relatere meg til. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Morsom tolkning, knb. Dagens bilde er postapokalyptisk - Moonscape: D300, Nikkor AF-D 50/1.8 @ f/5.6, iso 400, 1/60sek. B/W-konvertering med simulert "Kodalith" (jeg har gitt den litt høyere DR enn "ekte" lith) Bildet skrek etter noe elektronisk, så jeg dykket ned i CD-samlingen, og kom opp igjen med Eat Statics utmerkede Implant fra 1994. Dagens låt er Area 51 (Nucleonic mix) (Spotify) Endret 17. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Flotte bilder - "Things fall apart" - tittelen kommer for meg alltid til å assosieres med The Stand, men bildet satt nydelig til Gaarders mestertekst. The End Of The World As We Know It ble veldig, veldig bra! Lysforurensningen ga sterke assosiasjoner til sopp, presentert på en flott-flott måte! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Edit: The Stand ja! Evig lenge siden jeg leste den, så jeg hadde helt glemt at det diktet er sentralt der. I dag har jeg boltret meg i "kulturelitens" lille enklave, Ullevål Hageby - et sted som formodentlig vil bli teppebombet når Per Sandberg blir kulturminister (the horror...). Om ikke termodynamikkens annen lov får stedet til å falle fra hverandre av seg selv først da... Det er jo fortsatt lov å være optimist, og det ser jo ut som om loven alt er godt i gang med demonteringen: Where Have All The Good Times Gone? D300, Nikkor 18-70/3.5-4.5 @ 18mm f/3.5 Dagens låt er sentralt pensummateriale i Rock'n'roll 101: The Kinks - Where Have All The Good Times Gone (Litt kjip Spotify-link til liveversjon fra 1980...) Endret 18. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Where Have All The Good Times Gone? Spooky. Fikk skikkelig Chernobyl følelse her. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Synes det var et trivelig tidlig-vår-bilde jeg. Og så likte jeg den melodien også, - overrasker meg selv... :!: RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Synes det var et trivelig tidlig-vår-bilde jeg. Jøss! Du må se verden gjennom usedvanlig rosa brilleglass, Randi! PS: Når jeg blir kulturminister blir det straffbart ikke å like The Kinks, så det er bra du liker låta... Endret 18. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 PS: Når jeg blir kulturminister blir det straffbart ikke å like The Kinks, så det er bra du liker låta... Hvilket parti stiller du for? Sånn at jeg vet hva jeg skal stemme på. Kinks er konge. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jøss! Du må se verden gjennom usedvanlig rosa brilleglass, Randi! Neida, men det er da bare slik fargene og våren er enkelte steder, litt sånn grått og skittent når snøen nettopp har gått... (Og ja, jeg er alltid optimist, og ser "solsiden" av hva som helst ) RandiA Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hvor i all verden er hagebyens forening til bevaring av parkene? Flott miljøskildring her! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Hvor i all verden er hagebyens forening til bevaring av parkene? Fantastisk bra! Du er herved nominert til årets beste bildekommentar. Forøvrig er Kinks-partiet Venstre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå