Anew Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Takk folkens. Jeg legger en del jobb i koblingen mellom musikk og bilde, så det er gøy å få tilbaklemeldinger på det. Randi, en lektor i sin beste alder, utmerker seg ved å foretrekke ambient, politisk hip hop og vestkysthippier denne gangen. I kveld har jeg raidet naboens hage igjen. Det var noen hakk triveligere enn i februar: Nature Giveth, Nature Taketh Away D300, Sigma 30/1.4 @ f/8, MC-36, iso 200, 150 sek - jeg har forøvrig blitt sykt god til å naile lange natteksponeringer på gefühlen - eller er det bare veldig, veldig lett? Dagens låt: The Cramps - (Spotify) Endret 12. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Nature Giveth, Nature Taketh Away Mottagelig for litt av hvert jeg, Anew...og den veggen der likte jeg veldig godt...du slår til igjen.. RandiA Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ser ut som den veggen har gjennomgått noen vintre, og litt vær og vind. Jeg liker antydningen til diagonal der det grønne stopper litt opp på veggen. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 (endret) 7. April Kronologisk hører dette bildet hjemme rett etter "isbildet" (Diamonds are Temporary). Å fyre på peisen er en særdeles ålræit - men lite effektiv - måte å nyttiggjøre seg av lagret solenergi. Entropien i vedkubben er raskt økende ettersom energien frigjøres. If Not By Fire D300, Sigma 70-300/4-5.6 APO @ 300mm, f/11, iso 2000, 1/250 sek. Dagens låt: Mandy More - Endret 12. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 We are stardust Nature Giveth, Nature Taketh Awayjeg har forøvrig blitt sykt god til å naile lange natteksponeringer på gefühlen - eller er det bare veldig, veldig lett? If Not By Fire Sterke fine bilder, liker spesielt Nature Giveth, Nature Taketh Away, men de to andre følger tett. Å naile lange natteksponeringer er ikke veldig lett, så da må du ha blitt sykt god. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Hehe, nå vil jeg og ut og prøve. [OT] Laget en fjernutløser til Minoltaen for noen år siden. Filmboks, to brytere og en hun-stereojackplug og en ledning fra modifisert cdspillertilkobling til han-stereojack. Ubegrenset forlengelseskabel på Clas O. Ser ut som verdens mest ondskapsfulle detonator. [/OT] Synes uansett resultatet du har fått til med "Nature.." er strålende. Eksponeringen er akkurat passe, lyset er veldig pent og motivet er styggvakkert. Blir sittende og fundere på hva alle disse skyggene er. Har du til hensikt å plassere oss i Platons hulelignelse? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Kul tråd.. ville bare si det. Åpner tråden med forventninger hver dag, temaet er spennende. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 "We are stardust" var flott. Fine fargeoverganger på himmelen, og akkurat riktig mengde himmel også. Regner ikke med at du gjorde veldig mange forsøk på denne (med tanke på lukkertiden)? Fint utsnitt på flammebildet også, forresten. Nesten litt overrasket over at Sigmaen fikk være med på påsketur Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Vegard - du får nesten ta en kikk her, så ser du at jeg ikke pakker med måte når jeg reiser til fjells... Sigmaen er et skikkelig ferieobjektiv. I godt lys (som det typisk er på fjellet i påsken), så er den ganske fin til å snike seg innpå barna med, uten å forstyrre leken. Når det gjelder "Stardust", så var dette første gang jeg forsøkte på startrails, så jeg måtte prøve meg litt frem - et par testeksponeringer på 2-10 minutter før jeg fant "formelen" (ikke 100% - jeg irriterer meg grønn over å ha valgt LO1 og f/4 i stedet for iso 200 og f/5.6...). Jeg ble veldig overrasket over hvor mye farger som fantes i den bekmørke vesthimmelen rundt midnatt. Utsnittet "traff" på første forsøk (bildet er ikke croppet), men igjen var det bekmørkt i søkeren - jeg så ingenting, og komponerte ved å lyse på et rekkverk med lommelykt - når det forsvant ut av bildet, så var jeg i mål. Hva gjelder "Nature...", så er mye av den mørke gørra nederst på døren nettopp det - noe enda mørkegrønnere gørre som jobber med å spise den opp, og ikke skygge. Nederst i venstre hjørne er det noen antydninger av en komposthaug... I og med at jeg fortsatt har fri, så har det vært lite tid til foto i dag også, men jeg snek meg ut i småregnet, for å ta et bilde av det som i utgangspunktet inspirerte temavalget mitt - mon tro om noen klarer å se hva det var (jeg angret litt på objektivvalget når jeg så den mikroskopiske DoF'en): Jurassic Shift D300, Micro-Nikkor AI 55/2.8 @ f/4 (minste blender... ), iso 200, 3 sek. Dagens låt: Ozric Tentacles - Jurassic Shift (Spotify) Endret 13. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 mon tro om noen klarer å se hva det var Kan se ut som maling som viker for rust innenfra? Hehe, imponerende fotobagasje, på en litt, eh, syk, måte... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) mon tro om noen klarer å se hva det var Kan se ut som maling som viker for rust innenfra? Nei. Det er en betongvegg, som sakte smuldrer opp - i går med god hjelp fra regnet. Lyset er litt freaky - timet det med at en bil passerte, noe jeg tror står bak de blå lysene. Dette er en samlepost for 8., 9. og 10. april - dager jeg ikke hadde tid og/eller overskudd til å jobbe spesielt med temaet, men utfordringen krever bilde hver dag. 8.: Love is in The Air D300, 18-70/3.5-4.5 @ 44mm, f/7.1. Dagens låt: John Paul Young - 9.:Heat is Work and Work is Heat D300, 18-70/3.5-4.5 @ 18mm f/14. Innebygd blits som fill. Dagens låt: Elvis Presley - (Spotify) 10.:Reaping The Fruits of Entropy D300, 18-70/3.5-4.5 @ 46mm, f/7.1. Dagens låt: The Gun Club - Cool Drink of Water (Spotify) Endret 14. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jurassic Shift Pent pent! Smålig inspirert av mitt bilde fra 1. april? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Skikkelig fin startrail på "We are stardust". Ser ut som du traff bra med de 1233,4 sekundene. Lyssporene stod særdeles bra til den blåfargen du har fått frem. "Nature Giveth, Nature Taketh Away" var et utsøkt dunkelt og dystert forfallsbilde. De plankene der kan ikke ha sett mye vedlikehold. Virkelig fløyelsmyke flammer i "If Not by Fire". Det kan ikke være helt ubrukelig det objektivet der. "Jurassic Shift" var virkelig stilig. Utrolig at dette kan være betong, ser nesten ut som et gnistregn her. Hvis blenderen plager deg kan du jo holde opp noe ugjennomsiktig med hull i foran objektivet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 8.: Love is in The Air Interessant tolkning av låt-tittel Ser ikke helt entropien her dog Ellers er det +1 til k.n.b sitt innlegg. Tom Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Virkelig fløyelsmyke flammer i "If Not by Fire". Det kan ikke være helt ubrukelig det objektivet der. Vel, fløyelsmykt er definitivt beskrivende for det på 300mm. "Absurd lav kontrast" og "ubegripelig dårlige motlysegenskaper" er også fyldestgjørende. 8.: Love is in The Air Interessant tolkning av låt-tittel Ser ikke helt entropien her dog Mulig det er lettere for meg å se den, men det er altså en sneball på vei mot meg i stor hastighet - når den treffer, så øker definitivt entropien... Endret 14. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Jurassic Shift Pent pent! Smålig inspirert av mitt bilde fra 1. april? Ikke litt en gang. Som sagt, så var det denne ideen som inspirerte temavalget, og det gjorde jeg alt i februar... Dagens var fryktelig vanskelig å etterbehandle. Lyset var seriøst fucked, med nesten ikkeno' blått og utrolig mye rødt. Jeg falt til slutt ned på å tyne ut så mye blått som overhode mulig. Yesterday's Papers D300, Sigma 30/1.4 @ f/11. MC-36. 210.6 sek. Dagens låt: The Rolling Stones - Yesterday's Papers (Spotify) (YAY! Stones! Alt for sjelden jeg får med dem) Forøvrig så er ikke den billige MC-36-klonen min og kameraet helt enige om hvor fort tiden går. Klokken i MC36'en går åpenbart litt saktere enn den i kameraet, og derfor får jeg sånne litt rare desimaler på de langer eksponeringene mine... Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Bildet den 8. Love is in The Air. Traff hun? Jeg har et lignende fra før påske. Utfordra nevøen min på 6 år til å sikte rett på kameraet, regna med at han bomma.. og det gjorde han. Han traff skuldra. (og bildet ble ganske vellykket med en halv snøball i bildekanten.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Flott fargevirkning i den siste der... RandiA Lenke til kommentar
Anew Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Traff hun? Jeg har et lignende fra før påske. Hm. Si det? Det husker jeg ikke, men hun er elendig i sneballkrig... I dag er det tid for litt apokalypse. Ingenting vi mennesker har oppfunnet øker entropien mer effektivt enn atombomben : It's The End of The World as We Know It D300, Sigma 30/1.4 @ f/4, iso 200, 330.89sek (overeksponert ca. 2EV for de syke, termonukleære fargene) Sandvika just went bye-bye. Jeg vokste jo opp på '80-tallet, og på den tiden ventet vi bare på at det skulle smelle. Jeg hadde en liten huskeregel for meg selv - jeg hadde regnet ut at det ville ta 30 sekunder før sjokkbølgen fra bomben over Oslo traff oss ute på Stabekk - så om jeg hørte et høyt drønn, talte jeg til 30 inni meg, og når jeg fortsatt levde, så var det ikke dommedag. Det høres utrolig sykt og fjernt ut nå, men så virkelig føltes det faktisk i mitt barnesinn da den kalde krigen var på sitt kaldeste på første halvdel av '80-tallet. Påskelektyren min var forøvrig en bok jeg fant frem fra den tiden, Iskrig av Thomas Block - et trivelig, om klisjefylt og ikke særlig velskrevet, gjensyn med doktrinen om gjensiding garantert ødelegelse. Dagens låt: R.E.M. - It's The End of The World as We Know It (and I feel fine) (Spotify) (en gang i tiden var jeg en enorm R.E.M.-fan, faktisk var det det første bandet jeg var en skikkelig stor fan av, en gang tidlig på '90-tallet) Endret 15. april 2009 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det var nok et flott bilde...(er personen manipulert inn?) RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå